همشهری آنلاین: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان از شناسایی و دستگیری فردی که با ربودن قفل سخت افزاری اقدام به تغییر در سامانه نرم افزار حسابداری و افزایش حقوق کرده بود، خبر داد.

fata akbar amini

سرهنگ اکبر امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از متوجه شدن مسئول یک شرکت از تغییر در حسابهای وی در نرم افزار حسابرسی موضوع را به پلیس فتا اطلاع داده و رسیدگی به این تخلف در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: ماموران در تحقیقات اولیه متوجه شدند دسترسی ها از طریق قفل سخت افزاری انجام پذیرفته بگونه ای که از این طریق به حسابهای محرمانه مدیر شرکت وارد شده و اطلاعات مالی تغییر داده شده است.
رییس پلیس فتا همدان بیان کرد: با انجام اقدامات فنی و با بکارگیری شگردهای پلیسی، فردی با هویت معلوم شناسایی و در یک عملیات دستگیر شد.

سرهنگ امینی اظهار کرد: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات رایانه‌ای به بزه انتسابی اقرار کرد.

وی افزود: متهم در بازجویی فنی به عمل آمده عنوان کرد که تقاضای افزایش حقوق داشته و پس از رد درخواست وی تصمیم به دستبرد و تغییر حسابهای مالی مدیر شرکت، به نفع خود کرده است.

رئیس پلیس فتا همدان توصیه کرد: قفل سخت افزاری نرم افزارها را به هیچ عنوان در اختیار افراد غیرقابل اطمینان قرار ندهند.

طبق آخرین اخبار منتشره ، پلیس فتا در نیمه نخست امسال با رصد فضای مجازی اقدام به مسدود کردن 180 صفحه و سایت با محتویات مجرمانه کرده که بر همین اساس کشف صفحات مجرمانه 18 درصد و برخورد با جرایم سایبری 31 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 309843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha