همشهری آنلاین: جمعیت سالمند کشور طی شش سال آینده نزدیک به ۱۰ میلیون نفر خواهد بود دو این درحالی ‌است که هزینه مراقبت‌های پزشکی و درمانی و حمایتی این گروه سنی ۳ برابر بیش از سایر گروه‌ها است.

سالمند

به گزارش ایسنا، ناهید حیدری مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در حاشیه برگزاری پیاده‌روی بازنشستگان و مستمری‌بگیران (طرح نسیم سلامت) تامین اجتماعی در پارک لاله سخن می‌گفت با ذکر مطلب بالا افزود: افزایش جمعیت سالمندان و بازنشستگان در سطح جهان رو به رشد است و مقابله با چالش‌ها فرا راه این پدیده و اتخاذ سیاست‌های مناسب جهت ارتقای وضعیت جسمی، روحی، اجتماعی و روانی بازنشستگان از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس آمار موجود جمعیت سالمندان در ایران هم‌اکنون بیش از 6 میلیون و 200 هزار نفر می‌باشد که طی 6 سال آینده یعنی در سال 1400 این جمعیت نزدیک به 10 میلیون نفر خواهد رسید.

وی افزود: از جمعیت 6 میلیونی سالمندان بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی می‌باشند و بیش از 263 هزار نفر تحت پوشش اداره کل غرب تهران می‌باشند.

حیدری با اشاره به وضعیت جسمانی در دوران بازنشستگی و سالمندی گفت: به دلیل مشکلات بیولوژیکی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و رفاهی، برخورداری از حمایت‌های تامین اجتماعی از جمله حقوق بازنشستگی، خدمات حمایتی، درمانی و بیمه تکمیلی در این دوران از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به حجم گسترده تراکم جمعیت سالمندان و بازنشستگان در شهرها و برخی از مناطق شهری گفت: هدف عمده ورزش سالمندان و بازنشستگان حفظ تندرستی و کاهش تاثیر عوامل منفی بر روی سلامتی آنها می‌باشد که متاسفانه در بسیاری از مناطق شهری فضای سبز و پارک‌ها با تعداد سرانه جمعیت سالمندان و اقشار مختلف مردم همخوانی ندارد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران، وی افزود: شعبه 28 تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با داشتن بیش از 33 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر از کمبود بوستان و فضاهای ورزشی رنج می‌برد و این معضل در مناطق مرکزی، شرقی و جنوبی تهران ضریب بیشتری دارد.

وی ضمن تشکر از خدمات شهرداری در ساخت و تجهیز بوستان‌های جدید و همکاری در اعاده سلامتی به سالمندان گفت: برطرف شدن مشکلات و چالش‌های سالمندان و بازنشستگان عزم عمومی را طلب می‌کند و هر سازمان یا موسسه‌ای به تنهایی قادر به حل مشکلات این قشر زحمتکش نیست؛ چرا که معضلات بازنشستگان و سالمندان چندوجهی است.

حیدری حرکت سازمان تامین اجتماعی را در طرح نسیم سلامت برای بازنشستگان حرکتی نو، پیشگیرانه و امیدوارکننده توصیف نمود و افزود: با همت مدیران سازمان و تلاش سالمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران این حرکت منشاء پویایی و شادابی و سلامت بیشتر جامعه بازنشستگان و سلامت سالمندان طی سال‌های آینده خواهد بود.

کد خبر 309879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha