همشهری آنلاین: حمله هوایی روسیه به پایگاه‌ها و مواضع گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه مانند داعش و جبهه النصره با استقبال گاهی توام با احتیاط طیف‌های مختلف مخالفان داخلی نظام سوریه روبه رو شده است.

 استقبال مخالفان داخلی سوریه از حمله هوایی روسیه علیه تروریست ها

به گزارش ايرنا، محمود مرعی دبیرکل « شورای اقدام دموکراتیک» در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: ما به طورکلی مخالف دخالت خارجی در سوریه هستیم اما هرگونه مبارزه با گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره را اقدامی مثبت می دانیم و از آن استقبال می کنیم زیرا تروریسم امروز به خطری بزرگ برای سوریه و عراق و همه منطقه و جهان تبدیل شده است.

وی افزود: روسیه با درک این مهم که ممکن است خطر تروریسم روزی به این کشور نیز برسد، بنابر این در مقایسه با کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده، جدیت بیشتری در مبارزه با تروریسم نشان داده و این در حالی است که در ادعاهای آمریکا برای مبارزه با تروریسم تردیدهای جدی وجود دارد.

حزب قومی اجتماعی سوری هم از حمله هایی روسیه علیه گروه های تروریستی تکفیری به شدت استقبال کرد.

طارق الاحمد عضو دفتر سیاسی این حزب در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: اقدام روسیه به معنای تغییر قواعد درگیری ها در جهان است و این اقدام اگرچه از سوریه آغاز شده اما به این کشور خلاصه نخواهد شد، تصور می کنم اقدام روسیه کاملا جدی است و به تلاش های آمریکا برای سیطره بر جهان خاتمه خواهد داد.

وی تاکید کرد: دخالت های خارجی در سوریه زمانی شروع شد که با حمایت های قطر ، ترکیه و سعودی ها و بسیاری از کشورهای غربی، تروریست ها دسته دسته وارد سوریه شدند.

الاحمد همچنین با استقبال از ائتلاف چهارجانیه سوریه، عراق، ایران و روسیه که در بغداد دفتر امنیتی آن تاسیس شده است، گفت: معتقدم این ائتلاف صرفا به منظور هماهنگی بین این چهار کشور نیست بلکه پایه اولیه یک پیمان راهبردی است که احتمال تشکیل آن به منظور بهره برداری در آینده مطرح است.

عضو دفتر سیاسی حزب قومی اجتماعی خاطرنشان کرد: ما به طور آشکار از حمله های هوایی روسیه علیه تروریست ها استقبال می کنیم چرا که تنها گزینه پیش روی ما نابودی سوریه با تمام تمدن عظیمش بود.

وی تصریح کرد: آنهایی که دست به نابودی معابد و آثار باستانی در تدمر می زنند، مردم بی گناه شهرها و روستاها را می کشند قطعا به دنبال پیاده کردن دموکراسی نیستند، نباید در این مساله دچار ساده اندیشی شویم.

الاحمد تاکید کرد: ما در مقابل دشمنی قرار داریم که درصدد ریشه کنی هویت سوریه است و همپیمانی قدرتمندی که سوریه امروز از آن برخوردار می باشد نتیجه خون هایی است که در مسیر دفاع از این هویت بر زمین ریخته شده است.

الاحمد افزود: در ابتدای بحران سوریه، روس ها دست به چنین حمله ای نزدند و ارتش و ملت سوریه و مقاومت هزاران شهید در راه مبارزه با تروریست ها تقدیم کردند، امروز ما در مرحله حساس تاریخی قرار گرفته ایم و همه در تقدیم شهدا و ایثارگری ها شریک هستیم.

بسام کویفی عضو سابق ائتلاف مخالفان سوری - شورای استانبول، حمله های روسیه را به منزله شکل گیری ائتلاف دیگری در جهان با مشارکت روسیه و کشورهای بریکس ، ایران ، سوریه و عراق دانست که قطب مقابل ائتلاف غرب به رهبری آمریکا را شکل می دهد.

وی گفت: ائتلاف آمریکا و غرب با گذشت بیش از یکسال نتوانسته است اقدام موثری در مقابل تروریسم انجام دهد.

الکویفی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ما از این حمله ها استقبال می کنیم به شرط اینکه فقط علیه تروریست ها و علیه داعش انجام شود.

عضو سابق ائتلاف مخالفان سوری - شورای استانبول تصریح کرد که حمله های روسیه آغازی برای بازگشت ثبات به سوریه و تمام منطقه خواهد بود و پاسخ رویا پردازی های استعمارگرانه در منطقه را خواهد داد.

باسل تقی الدین عضو بارز «جریان معارض ملی» هم در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: حمله های هوایی روس ها باعث شد، روسیه دوباره به منطقه برگردد.

وی با بیان اینکه کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم هیچ جدیتی در این زمینه از خود نشان ندادند، ابراز امیدواری کرد که اقدام روسیه کمکی در جهت پایان دادن به پدیده خطرناک تروریسم در منطقه و جهان باشد.

یحیی عزیز عضو دفتر سیاسی «شورای هماهنگی» مخالفان سوری هم در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: اصولا شورای هماهنگی مخالف هرگونه استفاده از گزینه نظامی است با این وجود ما حمایت خود را از هر اقدامی علیه تروریسم اعلام می کنیم به شرط اینکه این اقدام در جهت اجرای راه حل سیاسی برخاسته از بیانیه ژنو باشد.

کد خبر 309890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha