رئیس ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه حمله‌ای را برای آزاد‌سازی‌ مناطق و شهرک‌هایی که در کنترل تروریست‌هاست، آغاز کرده است.

پوتین

فرمانده ارتش سوريه ديروز اعلام كرد، به‌دنبال حملات هوايي روسيه عليه مواضع داعش كه باعث تضعيف اين گروه در مناطقي كه تحت كنترل دارند شده‌است، ارتش در حال پيشروي در چند جبهه عليه تروريست‌هاست. براساس بيانيه ستاد كل نيروهاي مسلح سوريه، با پشتيباني هوايي روسيه، ارتش سوريه در سومين روز عمليات خود موفق شد بخش وسيعي از مناطق تحت تصرف گروه‌هاي تروريستي اعم از داعش و جبهه نصرت و ديگر گروه‌ها در حومه استان لاذقيه و ادلب را به كنترل خود درآورد. ديده بان حقوق بشر سوريه نيز كه اطلاعات خود را از منابع ميداني مي‌گيرد تأييد كرد، تيپ4 ارتش سوريه كه تازه تاسيس بوده و شامل سربازان و هزاران نيروي داوطلب مردمي است در حومه لاذقيه و ادلب پيشروي كرده است. گفته مي‌شود اين تيپ توسط روسيه آموزش ديده و تجهيز شده‌ است.

گروه موسوم به جيش الفتح كه ائتلافي متشكل از گروه‌هاي تندرو ازجمله جبهه نصرت است بيش از 6‌ماه است كه در اين منطقه پيشروي كرده و توانسته با تصرف استان ادلب خود را به حومه لاذقيه برساند. روز پنجشنبه جنگنده‌هاي روسيه اين منطقه و مواضع تروريست‌ها را هدف حمله قرار داده‌بودند تا زمينه براي پيشروي ارتش سوريه فراهم شود. وزارت دفاع روسيه نيز ديروز اعلام كرد كه ناوهاي روسي شب گذشته اهداف زيربنايي داعش را در سوريه بمباران كردند.

  • تغيير مسير جنگنده‌هاي آمريكايي

وزارت دفاع آمريكا ديروز اعلام كرد، يك جنگنده اين كشور كه در چارچوب عمليات نظامي ائتلاف بين‌المللي عليه داعش در آسمان سوريه پرواز مي‌كرد، به‌دليل اجتناب از برخورد با جنگنده روسي وادار به تغيير مسير حين پرواز شده است.

پيش از اين و با شروع عمليات نظامي روسيه در سوريه، رسانه‌هاي آمريكايي خبر داده بودند كه مسكو از پنتاگون خواسته است جنگنده‌هاي خود را از آسمان سوريه بيرون ببرد. همچنين وزارت دفاع روسيه هفته گذشته اعلام كرد، از مقامات نظامي آمريكا خواسته شده عمليات خود در سوريه را با روس‌ها هماهنگ كنند. دولت آمريكا اين درخواست را رد كرده است.تغيير مسير جنگنده‌هاي آمريكا در آسمان روسيه با واكنش‌هاي تند جمهوريخواهان عليه دولت اوباما همراه شده است. جان مك‌كين اين اقدام را ننگ‌آور و نوعي كوتاه آمدن و تضعيف آمريكا در مقابل روسيه خوانده‌ است.

کد خبر 309910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha