شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: «مرضیه برومند» در مراسم تقدیر از خواهرش گفت: «احترام برومند» بهترین معلم نسل من بود و انگیزه کار برای کودکان را در نوجوانی به من آموخت.

نمایش

به گزارش ایسنا، نمایش «کدو زری» که به کارگردانی محمد اعلمی روی صحنه رفته است، شب گذشته 17 مهر ماه با حضور مرضیه برومند و به بهانه روز جهانی کودک از احترام برومند تقدیر کرد.

مشاور رسانه ای نمایش «کدو زری» با تشکر از حضور تماشاگران درباره تقدیر از احترام برومند گفت: بچه های امروز «عمو پورنگ» را می شناسند و نوستالژی کودکی ما دهه شصتی‌ها «خونه مادربزرگه» و «مدرسه موش ها» است، اما امشب می‌خواهیم از کسی تقدیر کنیم که سال‌ها پیش از این با اجرای برنامه کودک تلویزیون، خاطره ساز نسلی شد که حالا امشب کدو زری را به صحنه آورده است.

در ادامه این مراسم، مرضیه برومند بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما در تجلیل از خواهرش گفت: امشب برای تقدیر از کسی اینجا هستیم که اگر چه برای بچه‌هایی که بعد از انقلاب به دنیا آمدند، آشنا نیست اما با اجرای برنامه کودک بین سالهای 46 تا 58 بهترین معلم کودکی و نوجوانی ما بود.

کارگردان «شهر موشها» و «قصه‌های تا به تا» ابراز داشت: احترام برومند بهترین معلم نسل من بود و انگیزه کار برای کودکان را در نوجوانی به من آموخت. چیزهایی که من از ایشان یاد گرفتم و تاثیر او بر من بسیار بیشتر از این حرف‌هاست، اگر چه احتمال دارد فکر کنید چون خواهر من است از او تعریف می‌کنم، اما در حقیقت او حق زیادی بر گردن نسل ما دارد.

احترام برومند که در میان تشویق حضار به صحنه آمد، با تشکر از گروه اجرایی «کدو زری» اظهار داشت: اگرچه به دلایلی که خیلی قابل توضیح نیست، نشد که اجرا برای بچه ها را ادامه بدهم، اما همواره دلم با آنهاست.

مجری سابق برنامه کودک تلویزیون افزود: برایم جالب است با گذر سالهایی که از اجرای من می‌گذرد، هنوز در جاهای مختلف با کسانی مواجه می شوم که در کارشان بسیار موفق‌اند و مرا به عنوان دوست کودکی‌شان به خاطر می‌آورند. افتخار می کنم که هنرمندانی مثل محمد اعلمی در تئاتر و یا کسانی که حالا برای خودشان خانم مهندس و آقای دکتر شده‌اند، همه جا از من استقبال می‌کنند و از آن روزها خاطرات خوبی دارند.

احترام برومند در بخش دیگری از صحبت هایش درباره حمایت از تئاتر ابراز داشت: جای تاسف است که تبلیغات تلویزیونی فقط در اختیار چیپس و پفک قرار گرفته و امکانی برای تبلیغ رایگان تئاتر کودک وجود ندارد. زمانی که مجری تلویزیون بودم نمایشی شبیه به همین کدو زری به نام «کدو قلقله زن و دیو» به کارگردانی رضا بابک در تئاتر شهر روی صحنه رفته بود و من از خانواده‌ها می‌خواستم بچه هایشان را به تئاتر ببرند.

وی یادآور شد: تئاتر به حمایت نیاز دارد و اگر امکان معرفی نمایش‌های روی صحنه وجود داشته باشد آن وقت است که کدو زری می‌تواند در تالاری با 600 تماشاگر روی صحنه برود و به اجراهای شصت، هفتاد نفری محدود نشود.

احترام برومند با درخواست از پدر و مادرها که بچه‌هایشان را مرتب به تئاتر ببرند، اظهار تاسف کرد: امروز در همه جای دنیا بیشترین کم لطفی‌ها در مورد بچه ها صورت می گیرد، در حالیکه آنها بیش از بزرگسالان به مراقبت احتیاج دارند.

وی با بیان اینکه بیایید برای همه بچه‌های آواره، گرسنه، بی‌پناه و جنگ زده دنیا دعا کنیم، ادامه داد: روح بچه‌ها بسیار حساس است، بطوری که حتی دعواهای پدر و مادر، اختلاف های خانوادگی و جدایی‌ها بیشترین آسیب را به بچه ها می‌زند، بنابر این خواهش می‌کنم که هوای بچه‌های مان را بیشتر داشته باشیم. باید بیشتر حواس‌مان به بچه‌ها باشد و از لحظه تولد مراقب شان باشیم.

در پایان این مراسم کیکی که به مناسبت روز جهانی کودک تهیه شده بود، توسط احترام برومند بریده شد و دسته گل‌هایی به یادگار از سوی مرضیه برومند وگروه نمایش کدو زری به وی تقدیم شد.

این مراسم با امضای خواهران برومند بر پوستر نمایش کدو زری و عکس یادگاری تماشاگران با عوامل نمایش به پایان رسید.

«کدو زری» به کارگردانی محمد اعلمی و بازی فروزان بهرام پور، سلمان فرخنده، محمد لقمانیان، علی اعتصامی فر و مینا رمضانی تا 24 مهر هر شب ساعت 20 به استثنا سه شنبه‌ها در سالن گوشه فرهنگ سرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

کد خبر 310010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha