دولت ۵۳۷۵ میلیارد تومان در زمینه حمل‌ونقل عمومی، بافت فرسوده و جرایم راهنمایی و رانندگی از سال۸۷ تا‌کنون به شهرداری بدهکار است.

به گفته قدرت گودرزي، معاون مالي و اقتصاد شهر شهردار تهران، پروژه‌هاي شهر تهران 2فاينانس داشت كه يكي فاينانس پروژه صدر-نيايش بود كه در سال93، تسويه شد. ديگري فاينانس بزرگراه امام علي 214ميليون يورو بود كه اسفند سال‌جاري سررسيد آن است؛ اما فاينانس‌هاي مترو تسويه شده است. وي درخصوص اعتبارات مترو از سوي دولت گفت: دولت در بحث مترو و يارانه بليت مترو 2هزارو672 ميليارد تومان از سال87 تا پايان سال93 پرداخت كرده است.

گودرزي درخصوص بدهي‌هاي كلي دولت به شهرداري گفت: 5هزارو375 ميليارد تومان بدهي دولت به شهرداري در زمينه حمل‌ونقل عمومي، بافت فرسوده و جرايم راهنمايي و رانندگي از سال87 تاكنون است. وي اضافه كرد: با توجه به آثار مؤثر توسعه مترو در كاهش آلودگي هوا و بهبود محيط‌زيست مي‌توان گفت در 10سال دوم اين امر به خوبي صورت گرفته است. معاون مالي و اقتصاد شهر شهرداري تهران افزود:

از سال66 تا 83 دريافتي مترو از شهرداري تهران 194ميليارد تومان و دولت 107ميليارد تومان بوده درحالي‌كه اين دريافتي از سال 84 تا 93 شهرداري 3960ميليارد تومان و دولت 1610ميليارد تومان افزايش پيدا كرده است. اگر سهم مشاركت‌هاي مدني را هم درنظر بگيريم در طول تمام اين سال‌ها 6237ميليارد تومان دريافتي مترو بوده است.

کد خبر 310030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha