دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سهام عدالت مجلس شورای اسلامی از انتشار گزارش اجمالی این هیأت درباره سهام عدالت تا ۳هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی، انحراف‌هایی در اجرای قانون سهام‌عدالت وجود داشته است.

سهام

به‌گزارش همشهري، از آن زمان كه سهام عدالت به مردم واگذار شده است 10سال مي‌گذرد، دولت‌ها از اين سهام به‌عنوان يك هديه به مردم نام برده‌اند اما گويا اين هديه دردسرساز كه 10سال است از پرداخت آن سخن گفته مي‌شود، مشكلات بزرگي دارد.
بر همين اساس مجلس تصميم گرفت موضوعات مربوط به سهام عدالت را بررسي كند در نتيجه پس از تصويب طرح در صحن علني، رئيس مجلس 15نفر را در قالب يك هيأت مسئول پرونده تحقيق و تفحص از سهام عدالت كرد و ابوذر نديمي عضو كميسيون اقتصادي را هم به‌عنوان رئيس اين هيأت معرفي كرد.

اين هيأت ظرف هفته‌هاي گذشته نشست‌هاي مختلفي با سازمان‌ها و نهاد‌هاي نظارتي مختلف ازجمله سازمان بازرسي كل كشور داشته است. از نديمي نتايج بررسي‌هاي هيأت تحقيق و تفحص را پرسيديم. او گفت: ما گزارش‌هاي مختلفي را از سازمان‌ها و نهادهاي نظارتي و اجرايي دريافت كرديم و آخرين گزارش مربوط به ديوان محاسبات بوده است.

در حال حاضر سازمان خصوصي‌سازي‌، سازمان بازرسي و بقيه سازمان‌ها هم در حال ارائه گزارش‌هايشان درباره سهام عدالت هستند. او در پاسخ به اين پرسش كه محتواي گزارش سازمان بازرسي در مورد سهام عدالت چيست؟ گفت: فعلا نمي‌توانيم در مورد محتواي اين گزارش قضاوت كنيم چون دستگاه‌هاي ديگر نيز در حال ارسال گزارش‌هايشان هستند به اين دليل فعلا اين گزارش به‌صورت امانت محفوظ باقي مي‌ماند تا ظرف 2تا 3هفته آينده بقيه گزارش‌ها نيز دريافت شود.

او با اشاره به گزارش‌هايي كه تاكنون دريافت شده است ادامه داد: درحال حاضر مي‌توانم بگويم كه سهام عدالت با انحرافاتي به‌لحاظ اجراي قانون در ادوار گذشته روبه‌رو بوده و مشكلاتي در مورد سهام عدالت وجود داشته است ولي چون نمي‌خواهيم مانع ارائه آرا و نظرات در مورد تحقيق و تفحص در هيأت شويم فعلا نمي‌توانيم جزئيات را اعلام كنيم.

از رئيس هيأت تحقيق و تفحص از سهام عدالت پرسيديم نتايج گزارش هيأت تحقيق و تفحص چه زماني مشخص مي‌شود؟ نديمي توضيح داد: ما سعي مي‌كنيم ظرف 2 تا 3 هفته آينده يك گزارش اجمالي درباره نتايج كار منتشر كنيم و تا چند‌ماه آينده گزارش و جمع‌بندي نهايي را ارائه كنيم.

نمودار

کد خبر 310260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha