سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور از کارگران خواست تا در صورت مواجهه با قراردادهای سفید امضا به ادارات کار گزارش کنند و تاکید کرد: تا زمانی که دولت و کارفرمایان در بحث قراردادهای کار به توافق نرسند، جذب نیرو در بازار کار امکانپذیر نخواهد بود.

Contract

فتح الله بیات به خبرنگار ایسنا، گفت: در حال حاضر امنیت شغلی مهمترین دغدغه نیروی کار است و اگر دولت یک میلیون شغل هم ایجاد کند تا زمانی که امنیت شغلی ایجاد نشود و نیروی کار ضمانت شغلی نداشته باشد نمی‌توان اظهار امیدواری کرد.

وی ادامه داد: دولت، کارگر و کارفرما باید در بحث قراردادها به تفاهم برسند تا هم جذب نیروی کار صورت گیرد و هم امنیت شغلی تامین شود.

به گفته بیات، در حال حاضر هزینه گزافی برای ایجاد شغل صورت می‌گیرد تا نیروهای کار جذب بازار کار شوند ولی متاسفانه نمی‌توان آنها را بعد از چند ماه حفظ کرد.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با اشاره به مقابله وزارت کار با قراردادهای سفید امضا، گفت: در بحث ساماندهی قراردادهای کار، بخشنامه شماره 40 روابط کار از سوی معاون روابط کار صادر شد اما 48 ساعت بیشتر دوام نیاورد چرا که کارفرمایان زیر بار نرفتند بنابراین تا زمانی که دولت و کارفرمایان در این خصوص به توافق نرسند و در بحث قراردادهای کار همکاری نکنند امنیت شغلی کارگران تامین نخواهد شد.

وی در عین حال از کارگران کشور خواست تا در صورتی که با قرارداد سفید امضای کارفرما مواجه شدند از بستن آن خودداری کرده و با مراجعه به ادارات کار موضوع را گزارش کنند تا بازرسان کار وارد عمل شوند.

کد خبر 310299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha