همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان دو فراکسیون اصلی مجلس با دبیر شورای عالی امنیت ملی توافق کرده بودند تنها سه پیشنهاد ارائه شود.

بروجردی

به گزارش ایسنا، علاءالدین بروجردی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان به لاریجانی در خصوص طرح پیشنهادهایی در طرح مربوط به برجام توضیح داد: در جلسه شب گذشته ( دوشنبه 20 مهر) با آقای شمخانی از مجلس، بنده، دکتر زارعی، دکتر زاکانی و دکتر جلالی حضور داشتند. در این نشست چند توافق صورت گرفت.

وی به توافقات صورت گرفته بین نمایندگان مجلس از دو فراکسیون اصولگرای مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی اشاره و اظهار کرد: مقرر شد کلیه پیشنهادها محدود شود به طرح سه پیشنهاد. این سه پیشنهاد همان مواردی است که آقای دکتر لاریجانی دو بار برای وکلای مردم توضیح داد.

  • لاریجانی به مر قانون عمل کرده است

وی تشریح کرد: دکتر لاریجانی این پیشنهادها را قبل از صحن علنی و به رسمیت رسیدن نشست مجلس به اطلاع نمایندگان رساند. رئیس مجلس هم چنین در زمان علنی شدن صحن مجلس، پیشنهادهای مذکور را قرائت کرد.

بروجردی همچنین عنوان کرد: در جلسه شب گذشته با دبیر شورای عالی امنیت، دوستان به آقای شمخانی گفتند نمایندگان تعداد زیادی پیشنهاد دارند، که وی تاکید کرد توافق ما به عنوان دبیرخانه شورای عالی امنیت همین سه پیشنهاد است، به همین علت نمایندگان دو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و اصولگرایان پذیرفتیم به این توافق با دبیرخانه شورای عالی امنیت عمل کنیم.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: به این دلیل سه پیشنهاد چاپ و در صحن علنی توزیع شد و مبنای بررسی طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در برجام قرار گرفت.

وی تاکید کرد: بنابراین هیچ تخلفی صورت نگرفت، مر توافق عمل شده است و قرار بر این شد به لحاظ حفظ منافع و مصالح ملی بر این اساس عمل کنیم.

بروجردی در ادامه به ناراحتی زارعی و خروج او از صحن علنی اشاره کرد و گفت: این نماینده از ناراحتی بستری شد، به این جهت از او عیادت کردیم البته حالش بهتر است. بر اساس تشخیص پزشکان به او سرمی وصل بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت‌وگو با خانه ملت اظهار کرد: ایشان انتظار داشت که ضمن توافق باقی پیشنهادها مطرح شود اما از آنجایی که نزدیک به 200 پیشنهاد از سوی نمایندگان مطرح شده بود و طرح هر کدام این انتظار را ایجاد می‌کرد که تعداد دیگری نیز عنوان شود، بنابراین تصویب طرح ممکن نبود. اگر امروز طرح نهایی نمی‌شد روند ارسال به شورای نگهبان طولانی‌تر می‌شد و تعطیلی هفته آینده مجلس نیز به هم می‌خورد.

 

کد خبر 310383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha