همشهری آنلاین: ۶۶ افسر و ۲ فرمانده عالیرتبه براثر اصابت موشک بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به بزرگترین و مهم‌ترین پایگاه هوایی ارتش سعودی در استان عسیر عربستان کشته شدند

حمله موشکی یمن به عربستان؛ ۳۶۵کشته و زخمی، انهدام۲۶جنگنده

  علاوه بر اين ۲۶ فروند جنگنده اف-۱۶ و بالگردهای آپاچی ساخت آمریکا نیز منهدم شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پایگاه اینترنتی خبری الاتحاد پرس یمن، برخی منابع با اعلام این خبر گفتند موشکی که ارتش یمن روز پنج شنبه به پایگاه خمیس مشیط در استان عسیر عربستان شلیک کرد با دقت بسیار بالا به هدفش اصابت و به این پایگاه خسارات بسیار زیادی وارد کرده است و انفجارها به مدت هشت ساعت پس از اصابت موشک به پایگاه خالد بن عبد العزیز ادامه داشت و ستونهای آتش و دود به برخاسته بود.

این منابع گفتند خسارات اولیه سعودی در این عملیات ارتش یمن، نشان می دهد که به انهدام هفده فروند جنگنده اف 16 و نه فروند بالگرد آپاچی و انهدام دو سکوی پرتاب موشک و یک انبار بسیار بزرگ تسلیحات شامل مهمات متنوع منجر شده است.

این منابع گفتند 66 افسر با رتبه های مختلف کشته و 299 افسر نیز زخمی شدند.

83 نفر نیز که در این پایگاه کار می کردند کشته شدند. دو فرمانده ارشد نیز به هلاکت رسیدند که تا این لحظه درباره هویت آنان گزارشی منتشر نشده است.

ارتش یمن بامداد روز پنج شنبه موشک بالستیک از نوع اسکاد خود را شلیک کرد که ستاد تبلیغات جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن تصاویر آن را منتشر کرد.

موشک بالستیک اسکاد پس از آن به پایگاه خالد بن عبد العزیز در عسیر شلیک شد که خبرهای مربوط به وجود سلاح های اسرائیلی در این پایگاه در چارچوب همکاری سعودی ـ اسرائیلی مورد تایید قرار گرفت.

جنگنده های ائتلاف عربی مواضع حوثی ها و نیروهای علی عبد الله صالح را در صنعاء بمباران کردند.

شبکه تلویزیونی المسیره درخبری فوری به نقل از خبرنگار خود در صعده اعلام کرد، جنگنده های سعودی بخش حیدان این استان را با استفاده از بمب های ممنوعه بمباران کردند.

  • متجاوزان به یمن نتوانستند به اهداف خود برسند

سخنگوی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: متجاوزان سعودی نمی توانند به اهداف خود در یمن برسند.

محمد عبدالسلام در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار درباره تحولات یمن گفت: نیروهای متجاوز به یمن که توانسته اند بخش هایی از جنوب این کشور را اشغال کنند نتوانستند به هیچ یک از اهداف مورد نظر خود برسند.

وی افزود: تا این لحظه کارمندان دولت یمن در عدن و دیگر شهرهای جنوبی این کشور حقوق خود را از صنعا دریافت می کنند.

عبدالسلام تاکید کرد: فعالیت تروریست های القاعده در یمن بر اساس هماهنگی با سازمان های اطلاعاتی خارجی به ویژه آمریکاست.

وی با اشاره به ادامه جنایات رژیم آل سعود در یمن بیان داشت: مقامات سعودی می خواهند یمن کشوری ضعیف و وابسته به ریاض باشد.

عبدالسلام با اشاره به این که شمار زیادی از شیوخ و قبایل یمن مخالفت دخالت های خارجی در این کشور هستند، افزود: ما نمی توانیم اشغالگری متجاوزان خارجی را در یمن بپذیریم و این نیروهای اشغالگر دیر یا زود از یمن خارج خواهند شد.

وی تاکید کرد: امارات عربی متحده به نیروهای مزدور خود در یمن اعتماد ندارد و بی اعتمادی امارات به این مزدوران پس از حمله موشکی ارتش یمن به پایگاه نظامی صافر بیشتر شده است.

وی با اشاره به این که تنگه باب المندب برای نیروهای متجاوز امن نیست، گفت: بر اساس اطلاعاتی که دارم یکی از کشتی های جنگی متجاوز در آبهای این تنگه غرق شده است.یمن به مقاومت خود در برابر تجاوز سعودی ها ادامه خواهد داد

  • ملت یمن به مقاومت خود در برابر تجاوز سعودی ها ادامه خواهد داد

محمد عبدالسلام با اشاره به این که جنگ و محاصره تحمیلی علیه یمن همه مردم این کشور را هدف قرار داده است، گفت: ما تمایلی برای درگیری های مرزی با عربستان سعودی نداشتیم ولی این کشور بود که با حملات توپخانه ای خود اراضی یمن را هدف قرار داد.

وی گفت: نیروهای یمنی قادرند به همه اهداف مورد نظر متجاوزان در داخل یمن و همچنین در اراضی عربستان سعودی نفوذ کنند.

عبدالسلام با اشاره به این که امروز یمن به صورت سازمان یافته با حملات سعودی روبروست تا همه نهادهای این کشور ویران شود، بیان داشت: ملت یمن بهای تغییرات در ساختار رژیم عربستان سعودی را می پردازد.

وی تاکید کرد: ارتش یمن تا این لحظه با وجود همه نوع حملات سعودی توانسته است توان موشکی خود را به خوبی حفظ کند و همچنین تسلیحاتی وجود دارد که هنوز ارتش یمن از آن استفاده نکرده است.وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی مانع از گفتگو میان گروه های یمنی می‌شود.

عبدالسلام گفت: عملی شدن راه حل عادلانه در یمن نیازمند آن است که به نظرات جنبش انصارالله توجه شود.

وی با اشاره به این که تنها چیزی که عربستان در یمن به آن رسیده ویرانی این کشور است، افزود: این بحران در یمن است و باید گروه های سیاسی این کشور از طریق گفتگو به این بحران پایان بدهند.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن ادامه داد: ما مشکلی در گفتگو با مقامات سعودی برای برطرف کردن نگرانی‌های آنان نداریم.

وی افزود: آمریکا هر روز دویست میلیون دلار از تجاوز سعودی به یمن سود می کند چرا که عربستان سعودی برای ادامه حملات خود تسلیحات آمریکایی خریداری می کند.عبدالسلام بیان داشت: نبرد با متجاوزان برای ما مایه افتخار است و ملت یمن به خوبی می تواند در برابر متجاوزان مقاومت کند.وی گفت: محموله های تسلیحاتی ارسالی متجاوزان به شهر عدن در اختیار تروریست های القاعده قرار می‌گیرد.

عبدالسلام افزود:توصیه ما به عربستان سعودی این است که به تجاوز خود علیه یمن پایان دهد در غیر این صورت باید انتظار هر مسئله‌ای را داشته باشد.

کد خبر 310546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha