همشهری آنلاین: کمیته فنی اتحادیه اروپا در بروکسل با تغییر نحوه اندازه گیری میزان آلایندگی موتورهای دیزلی، خشم فعالان محیط زیست را برانگیخت.

 driving emissions

بر اساس این پیشنهاد، میزان مجاز آلایندگی موتورهای دیزل از سال ۲۰۱۷ می‌تواند دو برابر میزان کنونی باشد. البته میزان آلایندگی در آن زمان باید بر خلاف حالا که فقط در آزمایشگاه سنجیده می‌شود، در شرایط واقعی و در هنگام رانندگی اندازه گیری شود.

به گزارش يورونيوز مدافعان این پیشنهاد می‌گویند که در حال حاضر تفاوت فاحشی بین میزان آلایندگی در آزمایشگاه و در دنیای واقعی وجود دارد و به این ترتیب تغییر نحوه اندازه گیری میزان آلایندگی، در نهایت نتایج محیط زیستی بهتری به همراه دارد. اما مخالفان می‌گویند این روش راه را برای آلایندگی بیشتر موتورهای دیزلی هموار می‌کند.

در این پیش نویس به دلیل محدودیتهای فنی که تولیدکنندگان خودرو دارند، این مجوز داده خواهد شد که اختلاف بین نتایج آزمایش تعیین میزان آلایندگی تا یک و نیم برابر باشد.

پیش نویس تهیه شده، برای بررسی بیشتر در پارلمان اروپا به بحث گذاشه می‌شود و در صورت موافقت نمایندگان تصویب خواهد شد.

تغییر در نحوه اندازه گیری میزان آلایندگی موتورهای دیزلی، در میانه جنجال‌ها بر سر رسوایی فولکس واگن مطرح شده است. این خودروساز آلمانی پذیرفته است که سیستم سنجش آلایندگی موتورهای دیزلی خود را عمدا دستکاری کرده بود. این شرکت به عذرخواهی و پرداخت میلیون‌ها یورو غرامت به مشتریان خود مجبور شد.

کد خبر 311950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha