همشهری آنلاین: کتاب حماسه‌های نامداران گمنام در موزه شهدای تهران رونمایی شد. این کتاب نوشته سردار جانباز رضا میرزایی است که در آن خاطرات بسیاری از فرماندهان ارشد جنگ و عملیات ها به قلمی ساده و روان نگاشته شده است

namdaran

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،‌ نویسنده در این کتاب 1200 صفحه‌ای در 10 فصل به تشریح زندگی نامه، ماموریت ها و خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداخته است.

در این کتاب عملیات های رزمندگان در خوزستان، ایلام کرمانشاه کردستان و بحران های داخلی نیز در آن تالیف شده است.

همچنین در کتاب حماسه های نامداران گمنام عملکرد یگان های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروهای زمینی،‌هوایی، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و جهاد سازندگی مورد بازخوانی قرار گرفته است.

مولف در این کتاب بخشی از شرایط حساس پیش از جنگ را نیز بازخوانی کرده که تسخیر لانه جاسوسی یکی از این حوادث است.

نگارش کتاب " حماسه های نامداران گمنام " 20 سال زمان برد

نویسنده کتاب حماسه های نامداران گمنام با بیان اینکه نگارش این کتاب 20 سال طول کشیده است ، گفت: دفاع مقدس سرشار از رازهای کشف نشده است که باید برای همه روشن شود.

سردار جانباز رضا میرزایی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: درباره دفاع مقدس کتاب های مختلفی تالیف که در هر کدام بخشی از حماسه های جنگ آورده شده است.

وی تصریح کرد : از آنجایی که خلاء کتابی با محوریت همه حوادث معطوف به جنگ 8 ساله را احساس می کردم و اینکه توفیق داشتم حدود 142 ماه دوران دفاع مقدس را تجربه کنم ترغیب شدم کتاب حماسه های نامداران گمنام را به عنوان مرجع دفاع مقدس تالیف کنم.

نویسنده کتاب حماسه های نامداران گمنام افزود: به اعتقاد بنده حماسه های بزرگی در جنگ هشت ساله بوده که باید در اختیار همه نسل ها قرار بگیرد از این منظر کتاب حاضر کاملترین مرجع دفاع مقدس است که همه عملیات ها از کردستان گرفته تا ایلام ، کرمانشاه ، خوزستان وغیره را در بر دارد .

میرزایی ادامه داد : در این کتاب جریان تسخیر لاله جاسوسی به طور کامل، عملیات های برون مرزی رزمندگان که تا به حال بازگو نشده و ویژگی های جبهه های جنگ به خوبی تشریح شده است.

وی تاکید کرد: اسامی همه فرماندهان دفاع مقدس که یگان هایی را در عملیات ها هدایت می کردند، با عملکرد آنها در کتاب ذکر شده و هر فرمانده ای که در هر عملیاتی به شهادت رسیده تصویر و زندگی نامه اش نیز در این کتاب درج شده است .

میرزایی در پاسخ به این سئوال که چند درصد از کتاب به تجربیات شخصی خودتان از جنگ اختصاص دارد ؟ گفت : بنده همه دوران جنگ را تجربه کرده ام و پس از آن نیز به عنوان راوی در مناطق جنگی روایت گر حماسه های رزمندگان بوده و هستم.

وی افزود : بخش اعظم مطالب این کتاب بر اساس تجربه های شخصی بنده از جنگ شکل گرفته و در کنار آن از اسناد هشت سال دفاع مقدس و همینطور همفکری فرماندهان نیروهای مسلح بهره برده ام.

نویسنده کتاب حماسه های نام آوران گمنام با بیان اینکه تالیف این کتاب 20 سال طول کشیده است، افزود: در طی این مدت همواره با فرماندهان ارشد سپاه ، ارتش و کارشناسان برجسته 8 سال دفاع مقدس ارتباط داشتم و در سه سال آخر نگارش کتاب، روزانه 19 ساعت را به بررسی نهایی اختصاص دادم .

میرزایی گفت: یک سال مطالب این کتاب در اختیار کارشناسانی از فرماندهان ارتش و سرداران سپاه قرار گرفت و سه مرتبه کارشناسی ویژه شد و در نهایت به تصویب رسید.

کتاب حماسه های نامداران گمنام در 10 فصل به زندگینامه ، ماموریت ها و خاطرات نویسنده از دوران دفاع مقدس پرداخته و شرایط عملیات های رزمندگان را در خوزستان ، ایلام، کرمانشاه ، کردستان و بحران های داخلی تشریح کرده است .

همچنین در این کتاب عملکرد یگان های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروهای زمینی ، هوایی و هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و جهاد سازندگی بازخوانی شده است.

کد خبر 311961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha