شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پافین‌های آتلانتیکی به همراه چند گونه پرنده دیگر توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست در لیست قرمز گونه‌های درحال انقراض قرار گرفتند.

براساس گزارش ديسكاوري،‌ علاوه بر پافين‌ها، پرندگان ديگري از جمله قمري‌هاي اروپايي، مرغابي‌هاي اسلوونيايي و اردك‌هاي سرحنايي نيز به عنوان گونه‌هايي از پرندگان حيات وحش بريتانيا اعلام شدند كه به ليست جانداران درحال انقراض افزوده شده‌اند.

به گفته متخصصان حفاظت از محيط زيست پافين‌ها و قمري‌هاي اروپايي اكنون به اندازه فيل‌ها و شيرهاي آفريقايي در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند و آمار نابودي آنها از آمار وال‌هاي گوژپشت نيز بيشتر بوده‌است.

اگرچه هنوز ميليون‌ها پافين در طبيعت وجود دارند، اما منابع غذايي آنها ناياب‌تر شده‌است و در عين حال آلودگي محيط زيست آنها به واسطه رويداد‌هايي از قبيل نشت نفت و گاز باعث افزايش آمار مرگ و مير اين پرندگان بي‌نظير شده‌است.

اما كاهش جمعيت قمري‌هاي اروپايي عاملي غيرقابل توضيح دارد كه بر فرايند جفت‌گيري آنها اثرگذاشته و جمعيت آنها را طي 16 سال گذشته به يك سوم رسانده‌است.

اسامي جديد به واسطه به‌روزرساني اطلاعات جهاني اتحاديه بين‌المللي حفاظت از محيط زيست از جانداراني كه در معرض درجات مختلفي از خطر انقراض قرار دارند، منتشر شده‌اند. براساس اين اطلاعات جديد، بيش از نيمي از كركس‌هاي آفريقايي نيز به واسطه سمپاشي‌هاي گسترده و شكار بي‌اندازه شكارچيان به زودي ناپديد خواهند شد.

کد خبر 312104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha