همشهری آنلاین: منسوب کردن تصاویر و نقاشی‌ها به اهل‌ بیت (ع) از سوی مراجع تقلید بدون اعتبار و بدون سندیت عنوان شده است.

امام حسین

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام سعیدیان، کارشناس مذهبی، در اين باره گفت: تصاویری که به اهل‌ بیت (ع) منسوب می‌شود برگرفته از تخیلات نقاشی است و هیچ کدام از این تصاویر از منظر شرع مقدس و علما نه تنها مورد تأیید نبوده بلکه ترسیم و انتشار آن نیز صحیح نیست ولی اگر تصویری منتسب به اهل‌ بیت (ع) شد توهین به آن جایز نیست.

این کارشناس مذهبی در رابطه با تصویر منتسب به امام‌ حسین (ع) در موزه لوور پاریس، اظهار کرد: اين تصویر اصلاً قابل استناد نیست. ما در مباحث تاریخی این موضوع را نداریم؛ سفیر روم در ماجرای کربلا حضور داشته که او نقاش نبوده است، در منابع شیعه و سنی هم نیامده است فردی درخواست کرده باشد با سر مبارک سیدالشهدا (ع) تنها گذاشته شود و در ماجرای راهب مسیحی هم، اصلاً موضوع نقاشی از سر مبارک حضرت ابا عبدالله (ع) مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از مراجع تقلید تصویرهای منتسب به اهل‌ بیت (ع) را تأیید نمی‌کنند، افزود: این تصویر ریشه روایی و تاریخی ندارد در ضمن هیچ روایتی هم نداریم که تأیید کند تصویر‌هایی که منتسب به اهل‌ بیت (ع) است سندیت دارد، ما در پی تصویر اهل‌ بیت (ع) نیستیم بلکه مهم وظیفه ما نسبت به اهل‌ بیت (ع) است.

کد خبر 312269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha