چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جاستین ترودو رهبر لیبرال‌های کانادا با معرفی تعداد برابری زن و مرد برای تصدی سمت در دولت اکثریت خود به عنوان بیست و سومین نخست وزیر این کشور سوگند یاد می‌کند.

جاستين ترودو 43 ساله نخستین فرزند یک نخست‌وزیر است که در کانادا به قدرت می رسد. او دومین نخست‌وزیر جوان در تاریخ این کشور است.

پير ترودو پدر نخست‌وزير جديد كانادا سال‌ها نخست‌وزير اين كشور بود و در دولت اين كشور به‌عنوان وزير نيز حضور داشت. ترودوي پدر استاد حقوق بود و در سال 200 فوت كرد.


اعضاي کابینه جدید با سوگند یادکردن ترودو فاش خواهد شد. او اعلام کرده است تیم رهبری، تعداد برابری وزیر مرد و زن خواهد داشت.

برخي منابع از كاهش تعداد اعضاي كابينه از 39 به 30 يا 25 نفر صحبت كرده‌اند.

لیبرالها که وعده یک دولت دوستانه‌تر و شفاف‌تر را داده‌اند، مردم را به محوطه اقامتگاه رسمی فرماندار کل کانادا در اتاوا برای تماشای مراسم تحلیف ترودو دعوت و صفحه‌هاي نمایش بزرگی در این مکان نصب کرده‌اند تا افراد بیشتری بتوانند این مراسم را تماشا کنند.

به گزارش آسوشيتدپرس، با رفتن هارپر كه از عملكرد اوباما دلخور بود انتظار مي‌رود رابطه كانادا با آمريكا در دوران نخست‌وزيري تردوي جوان بهتر شود.

ترودوي پسر  با شعار انتخاباتي "اكنون نوبت تغيير واقعي است" به ميدان آمد و به یک دهه حاکمیت محافظه‌کاران در کانادا با نخست‌وزيري استفان هارپر پایان داد.

کد خبر 312655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha