همشهری‌آنلاین: سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان گفت: در روزهای گذشته از سوی برخی تهدید شدم که خیلی از حرف‌ها و مسائل پشت پرده سپاهان را بیان نکنم.

حسین فرکی با حضور در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: من به درخواست خودم از سپاهان جدا شدم، چون احساس کردم دیگر شرایط کار در آنجا فراهم نیست. زمانی که من به این تیم رفتم کرانچار بازیکنان را جذب کرده بود و من هم تمام مسئولیت آن را بر عهده گرفتم. دست‌هایی پشت این اتفاقات بوده و تا وقتی این دست‌ها وجود داشته باشد هیچ گاه فوتبال ما درست نمی‌شود. مردم همیشه به من لطف داشتند اما حساب آن تعداد اندک از این مردم جداست. خیلی مسائل در فکرم است که مطرح کنم اما صحبت‌های من تنها جنبه ارشاد و پیام اخلاقی به مدیران و بازیکنانی دارد که متاسفانه تفکراتشان تغییر می‌کند،‌ دارد.

وی ادامه داد: یک ظاهر و یک باطن داریم، به نظرم هر دو باید یکی باشد. هر گاه تظاهر کنید ممکن است با رفتار شما یکی نباشد. باید ببینیم الگو هستیم یا نه. ظاهر و باطن‌مان یکی است یا خیر. اگر فرقی نمی‌کند با مردم صادقانه رفتار کنیم. امروز حرفی نزنیم که باید دیروز می‌زدیم. صحبت من در مورد فوتبال است و این اتفاقات در همه باشگاه‌ها رخ می‌دهد و در برخی بیشتر.

سرمربی سابق سپاهان با اشاره به اینکه پیام‌هایی به من می‌دادند که همین باعث جدایی‌ام شد گفت:‌بی‌احترامی در آن پیام‌ها زیاد بود. موبایلم را هم نمی‌توانستم خاموش کنم چون یک وسیله ارتباطی است. به خاطر بی‌احترامی‌ها جدا شدم. من تا حالا به کسی بی‌احترامی نکرده وانتظار بی‌احترامی هم ندارم. این بی‌احترامی‌ها تا جایی قابل تحمل است اما از آنجا به بعد به شما و مجموعه کاری شما آسیب می‌زند. در این فوتبال پرحاشیه، دو دوره مربی اخلاق شدم.

فرکی گفت: هر جا که ورود و خروج داشتم درس زندگی دادم. وقتی تیمی قهرمان شده و بعد از 5 هفته صدرنشینی یک باخت می‌آورد و شعار «حیا کن رها کن» می‌دهند، اینها پیام دارد و دست‌هایی پشت پرده است. ایراد من به خیلی‌ها به بحث ظاهری‌شان است. وقتی به برنامه شما هم می‌آمدم تهدید شدم. وقتی این اتفاقات برای من می‌افتد وای به حال سایر مربیان. شما ببینید مورینیو با چلسی ته جدول رفته اما باز هم تشویق می‌شوند ما کجای فوتبال هستیم آنها کجا. بحث احترام برای من خیلی مهم است و شاگردان زیادی در فوتبال داشتم.

وی در خصوص اینکه نویدکیا بعد از بازی روز گذشته از شما تشکر کرده است، گفت: به نظرم حق مطلب را تا وقتی که هستیم باید ادا کنیم. متاسفانه دیروز هم در ورزشگاه به من توهین کردند. ممنون که حمایت کردند اما حمایت‌شان باید تا روزی که بودم انجام می‌شد. بعضی هواداران به من پیام دادند تو رو خدا سپاهان را ترک کنید. بعضی دیگر گفتند اگر در برنامه ورزش و مردم از سلطان که نمی‌خواهم اسمش را بیارم حرف بزنی به خدا واگذارتان می‌کنیم. یک پیام دیگر بود که گفته بود بلایی که سر کرانچار آوردیم سر شما هم می‌آوریم. سؤال من این است که آیا در این فضا می‌خواهید کار کنید؟ یک بار سر زمین که رفتیم یکی از هواداران با مدیر تیم دست به یقه شد. سپاهان تیم پرافتخاری است و از همه مردم اصفهان ممنونم که درخواست ماندن داشتند و آنها از همین تعداد معدود هوادار هم شاکی هستند.

سرمربی سابق سپاهان در پاسخ به این سؤال که گفته شده قرارداد شما 2 میلیارد شده است، گفت: این واقعیت ندارد. روزی که در جلسه 4 نفره توافق داشتیم اخبار آن روز بعد به کاپیتان تیم می‌رسد و بعد از آن به میان هواداران درز پیدا می‌کند، در صورتی که اصلا صحت ندارد و قرارداد من پایین‌تر از زمانی است که در فولاد بودم. من نمی‌خواستم به سپاهان بروم و تصمیم داشتم پایم را جراحی کنم اما آنها اصرار داشتند حضور پیدا کنند. قبل از قرارداد هم گفتم معوقه و پاداش بازیکنان باید به آنها در بدو شروع کار پرداخت شود. من از حق آنها دفاع کردم. گفتم تیمی هم که می‌خواهم باید بسته شود اما عملا این کار صورت نگرفت. وریا غفوری،‌محرم نویدکیا، احسان حاج‌صفی، پادوانی بازیکنانی بودند که در اختیارم قرار نگرفتند و دست و بالم با نبود آنها بسته بود.

وی ادامه داد:‌آنجا که به نفع‌شان است حرف می‌زنند و باخت برای شخص دیگری است. یک شکست هم کسب می‌کنیم شعار حیا کن رها کن سر می‌دهند. قرارداد من خیلی پایین‌تر از بازیکنی است که یک و نیم میلیارد گرفته است. قراردادم با قهرمانی در لیگ، جام حذفی و آسیا نزدیک به 2 میلیارد بود. ذهنیت هواداران سپاهان نباید این باشد که فرکی 2 میلیارد پول گرفته است.

فرکی در پاسخ به این سؤال که چه پیشنهادی دارید که این بلا سر دیگر مربیان نیاید، گفت: متاسفانه این مسائل وجود دارد. خوشبختانه من در حال حاضر روزهای خوش زندگی‌ام را سپری می‌کنم. تصمیم گرفتم و از سپاهان بیرون آمدم. همیشه با یک ساک می‌روم و با یک ساک برمی‌گردم. من در فوتبال ضرر نمی‌کنم.

وی تاکید کرد: یکسری چیزها آدم را آزار می‌دهد. اینکه چرا باید بحث جلسه به گوش نویدکیا برسد و او خودش را گرفتار این مسائل کند. بازیکنی داریم که یک و نیم میلیارد می‌گیرد و 30 بازی تنها در 5 مسابقه حاضر می‌شود و بقیه آن را مصدوم و محروم است. 7 سال مربی تیم ملی بودم و ماهانه 200 هزار تومان می‌گرفتم. دلم به این خوش بود که شاگردانی دارم که به فوتبال ایران خدمت می‌کنند.

فرکی در پایان گفت: اعتقادم به کار گروهی است و از همه سپاهانی‌ها و مردم خوب اصفهان تشکر می‌کنم. من از حق آنها در مقابل ناهنجاری‌ها صحبت کردم.

کد خبر 312787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha