مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست‌کم چند داروی تاریخ مصرف گذشته یا بدون استفاده ممکن است در قفسه دارویی هر خانه‌ای پیدا شود.

expired drugs

این داروهای قدیمی ممکن است و شما و دیگران را در معرض اشتباه در مصرف و دريافت دوز بيش از حد دارو به طور اتفاقی قرار دهند.

انداختن این داروها به درون سطل زباله خانگی به شرطی که احتیاطاتی را رعایت کنید، می‌تواند مشکل را حل کند.

اول اینکه، دارو را از قوطی اصلی آن خارج کنید و با موادی مانند پودر قهوه، یا خاک‌اره مخلوط‌ کنید تا قابل‌شناسایی نباشند، بعد آن‌ها را درون یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار یا قوطی دیگری قرار دهید که نشت نکند و آن‌ها را به درون سطل آشغال بیندازید.

پیش از دور انداختن قوطی یا بسته قرص اطلاعات شخصی و دستورالعمل مصرف خودتان را از روی برچسب بخراشید یا برچسب را بکنید.

اگر نمی‌خواهید داروهای تاریخ گذشته را دور بیندازید یا داروهای قدیمی در صورت خطرناک بودن بالقوه دسترسی کودکان به آن‌ها می‌تواند داروها را به داروخانه‌هايي كه برنامه‌های گردآوری داروهای قدیمی را اجرا می‌کنند، پس‌ بدهيد.

اگر به داروخانه‌ها یا محل‌های دیگری که گردآوری داروهای خطرناک مانند داروهاي مخدر کدئین، مپریدین، مرفین و اوکسی کدون را اجرا می‌کنند، دسترسی نداريد، توصیه می‌شود آن‌ها را درون توالت بریزید و سیفون را بکشید.

گرچه ممکن است فکر کنید این روش به خاطر خطر آلوده کردن منابع آبی کار خوبی نیست، اما سازمان غذا و داروی آمریکا درصورتی‌که روش دیگری برای دفع دارو در دسترس نباشد، آن را توصیه می‌کند تا به‌این‌ترتیب احتمال اینکه این داروها به دست کودکان بیفتد، از بین برود.

دستگاه استنشاقی حاوی داروی آسم، سرنگ‌های انسولین یا سایر سرنگ‌ها، داروهای حاوی ید و دماسنج‌های جیوه‌ای که معمولاً گردآوری مجدد نمی‌شوند. در برخی از مناطق دستگاه استنشاقی آسم را می‌توان درون زباله‌ها انداخت یا بازیابی کرد؛ اما برای دفع مناسب سایر این مواد که جزء زباله‌های خطرناک محسوب می‌شوند، با مسئولان محلی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

Consumer Reports

کد خبر 313282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha