چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کلاوس یوهانیس، رئیس‌جمهور رومانی پس از گفت‌وگو با احزاب سیاسی، داچیان چولوش را به عنوان نخست وزیر جدید رومانی معرفی کرد.

كلاوس یوهانیس،رئيس‌جمهور روماني هنگام معرفی داچيان چولوش گفت: «رومانی به فردی مستقل،پاك و  دور از فساد و رسوایی نیاز دارد.»

داچیان چولوش۴۶ ساله تا زمان برگزاری انتخابات جدید در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی نخست‌وزیر رومانی خواهد بود.چولوش جانشین ویکتور پونتا می‌شود.سارین کامپیانو در اين بين به مدت چند روز به عنوان نخست‌وزیر موقت عمل کرد.

پونتا، نخست‌وزیر پیشین رومانی بعد از آتش‌سوزی مرگ‌بار کلوپی شبانه در بخارست که ۴۶ قربانی برجاي گذاشت، مجبور به كناره گيري از سمتش شد.

به گزارش اينترنشنال رومانيا اينسايدر،چولوش  زمان تصدی خود بر مسند نخست‌وزیری را از یک سو به خاطر محدود نبودن دولت به اتخاذ تصمیم‌هاي صرفا اداری زمانی طولانی و از سوی دیگر به خاطر خواست مردم روماني برای انجام اصلاحات بنیادین، فرصتی کوتاه خواند.

داچیان چولوش پيشتر وزیر کشاورزی رومانی بود و در زمان ریاست ژوزه مانوئل بارسو در کمیسیون اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ میلادی کمیسیر این اتحادیه در امور کشاورزی بوده است. 

او در حال حاضر مشاور ژان کلود یونکر، رئیس فعلی کمیسیون اتحادیه اروپاست.

کد خبر 313463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha