پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

سخنگویان جیمی کارتر، رئیس‌جمهور ۹۱ ساله اسبق آمریکا گفتند، به نظر پزشکان او پاسخ خوبی به درمان‌ها داده است و شواهدی از رشد جدید تومور در او وجود ندارد.

Jimmy Carter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرکز کارتر در بیانیه‌ای اعلام کرد، سی و نهمین رئیس‌جمهور آمریکا «اخبار خوبی» از پزشکانی که پرتودرمانی بر روی او انجام می‌دادند، دریافت کرده است.

سخنگوی مرکز کارتر گفت: «پزشکان به او گفتند که آزمایش‌های اخیر هیچ شاهدی از بدخیمی جدید را نشان نمی‌دهد، و سرطان اصلی او هم به خوبی به درمان جواب داده است.»

کارتر که برنده جایزه صلح نوبل و فعال جهانی در امور انساندوستانه است، اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و پزشکان توده‌ای 2.5 سانتی‌متری را که حدود یک دهم کبدش را در برگرفته بود، از آن خارج کردند. بیوپسی از این تومور نشان داد که سرطانی از نوع ملانوم است. پزشکان او حدس می‌زننند که این سرطان از جای دیگری در بدن او به کبدش منتشر شده است، هر چند که ممکن است منشأ اولیه تومور هیچگاه کشف نشود.

ام‌آرآی از سر و گردن او هم نشان داد که چهار نقطه انتشار ملانوم در مغزش وجود دارد. هنگامی‌که سرطان به این گستردگی متاستاز يا انتشار یافته باشد، آن را در مرحله چهار رده بندی می‌کنند.

کارتر به‌جز پرتودرمانی به مغزش یک داروی جدید به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) را دریافت می‌کند که توانایی دستگاه ایمنی‌اش برای مقابله با سرطان را افزایش می‌دهد. او چهار دوره دارودرمانی با فواصل سه هفته را خواهد گذراند.

کارتر که اهل جورجیای آمریکا است، در بیمارستان دانشگاه اموری در آتلانتا درمان می‌شود و انتظار می‌رود آزمایش‌های بیشتری بر رویش انجام شود.

این رئیس‌جمهور سابق دموکرات هنگامی‌که در ماه اوت باروحیه‌ای عالی و لبخندزنان و با لطیفه‌گویی به‌طور علنی درباره بیمارش سخن گفت، ستوده شد.

کارتر که زمانی یک بادام‌زمینی کار بود، از سال 1977 تا 1981 رئیس‌جمهور آمریکا بود.

کد خبر 313556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha