همشهری آنلاین: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: برخورد با متخلفان شکار و صید غیر مجاز پرنده به ویژه پرندگان مهاجر در فریدونکنار از ۲۸ آبان با همکاری نیروی انتظامی استان مازندران و یگان حفاظت محیط زیست آغاز می‌شود.

برخورد با متخلفان شکار و صید پرنده در فریدونکنار از ۲۸ آبان

به گزارش ايرنا، سرهنگ حمید رضا خیلدار روز دوشنبه گفت: برای مقابله با شکار و خرید و فروش غیرمجاز پرنده به ویژه پرندگان مهاجر در فریدونکنار کمیته‌ای تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس در جلسه‌ای مشترک میان یگان حفاظت محیط زیست و پلیس پیشگیری ناجا، نامه‌ای برای فرمانده انتظامی استان مازندران تهیه شد که با راه‌اندازی گشت یگان حفاظت محیط زیست در بازارهای غیررسمی فریدونکنار از عرضه و خرید و فروش هرگونه پرنده مهاجر جلوگیری کند.

خیلدار تاکید کرد: البته عرضه در بازارهای رسمی به شرط داشتن مجوز شکار که آن هم شرایط خاص خودش را دارد، مشکلی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برنامه این کمیته در اولین گام برخورد با دام‌های هوایی و شب دام‌ها است که متاسفانه در فصل ورود پرندگان مهاجر به میانکاله افزایش می‌یابد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با توجه به اهمیت و ارزش ژنتیکی گونه‌های مهاجر به منطقه حفاظت شده میانکاله در حفظ این منابع ارزشمند، با متخلفان با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

تاکنون 9 هزار و 700 گونه پرنده در جهان شناسایی شده است که سهم کشور ما با توجه به تنوع آب و هوایی به 520 گونه می‌رسد که تقریبا برابر کل پرندگان ساکن اروپا است، علاوه بر این ایران سالانه پذیرای تعداد زیادی پرنده از نقاط مختلف جهان است که برای زمستان‌گذرانی وارد تالاب‌ها و زیستگاه‌های طبیعی می‌شوند که یکی از آن‌ها منطقه فریدونکنار در استان مازندران است که به صورت بی‌رحمانه‌ای شکار و به بازار عرضه می‌شوند.

سالانه میلیون‌ها بال پرنده از اروپا، فنلاند و هند وارد این تالاب می‌شود و از آنجا به آفریقا پرواز می‌کنند، اما متاسفانه به صورت کاملا خاموش و بی‌صدا صید می‌شوند که این مساله موجب نگرانی دوستداران محیط زیست شده است.

نصب تورهای هوایی که در یک مرحله هزاران پرنده چه حلال گوشت و چه حرام گوشت در آن گرفتار می‌شوند به دامگاه مرگ این پرندگان تبدیل شده است.

کد خبر 314004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha