همشهری آنلاین: رئیس سازمان امور عشایر از تجهیز ۱۵ هزار خانوار عشایری به پنل‌های خورشیدی تا پایان امسال خبر داد.

پنل خورشیدی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران کرمعلی قندالی گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت برق روستایی وزارت نیرو، تا پایان امسال 15 هزار خانوار عشایری به پنل‌های خورشیدی مجهز شوند که اعتبارات و تامین پنل‌های خورشیدی از طریق وزارت نیرو صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین بر اساس مذاکرات صورت گرفته با وزارت نیرو، تا پنج سال آینده تامین برق اکثر خانوارهای عشایری از طریق پنل‌های خورشیدی صورت می‌گیرد.

قندالی با بیان این ‌که سازمان امور عشایر مناطق ییلاقی و قشلاقی را به وزارت نیرو برای اجرای این طرح معرفی می‌کند، افزود: با تجهیز خانوارهای عشایری به پنل‌های خورشیدی آنان می‌توانند روشنایی چادر، شارژ دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل موبایل و روشن‌کردن یکی از دستگاه‌های صوتی یا تصویری مانند تلویزیون را از این طریق انجام دهند.

رئیس سازمان امور عشایر اضافه کرد: به دنبال آن هستیم به گونه‌ای این سیستم را برای عشایر مجهز کنیم که در آینده بتوانند گرمایش و سرمایش از جمله حمام‌های خورشیدی را نیز از این طریق تامین کنند.

وی گفت: طی برنامه پنج ساله باید بتوانیم تقریبا همه خانوار عشایری را که دائما در حال کوچ هستند و به مناطق ییلاقی و قشلاقی می‌روند به این سیستم مجهز کنیم.

قندالی اظهار کرد: اعتبار این طرح بر اساس بودجه سال 1394 تا 85 درصد با دولت و مابقی آن از طریق خود عشایر تامین می‌شود.

کد خبر 314579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha