شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

محسن پیرهادی: ۱- ۵ تا فرغون ماسه که برد برای ساختن خانه بهداشت طرح «بسیج سازندگی»، خداقوتی گفتم و پرسیدم چند سالته؟

گفت: «13سال و 2‌ماه و 9روز» گفتم چرا حالا اينقدر دقيق؟ پاسخ داد: «نمي‌خوام بگم 14 سالمه. مي‌خوام ببينم منم در اين 365روز كه از 13سالگيم مي‌گذره، چقدر مي‌تونم مثل حسين فهميده باشم.»بيش از 4سال از عيد سال90 گذشت. در مراسم مدافعان حرم جلو آمد حال و احوالي كرد. نشناختم در همان حالي‌كه چشمان باراني داشت، لبخندي زد و گفت: «من همان طفل 13ساله هستم» و مرا قسم و آيه مي‌داد كه هر طور شده با توجه به مسئوليتي كه در بسيج دارم كاري كنم تا او هم «مدافع حرم» باشد.

راستي «آقا روح‌الله» و نفس گرم «امام خامنه‌اي» با فرزندان اين دشت زرخيز چه كرده كه اينگونه مست و شيداي حسين(ع) هستند؟

2-بسيج يك حركت اجتماعي است كه در هر زمان، شرايط و جامعه‌اي با توجه به فرهنگ آن مقطع، به اشكال مختلفي ظهور و بروز پيدا مي‌كند. روزي در قالب لشكر 20ميليوني، به دفاع از مرزهاي اعتقادي و تماميت ارضي كشور مي‌پردازد، ديگر روز، «بسيج سازندگي» را شكل مي‌دهد و عمران و آباداني مناطق محروم را در دستور كار قرار مي‌دهد و اين روزها هم در كنار سازندگي، «مدافع حرم» شده و در مقابل متجاوزان به حريم و مرزهاي امت اسلامي ايستاده است.

3-حدود سال 91به‌دليلي، بايستي تمام سخنان امام(ره) و رهبر حكيم انقلاب در مورد بسيج را مورد مطالعه قرار مي‌دادم. در نهايت اين پروژه مطالعاتي به چند ويژگي بسيج در كلام اين بزرگان و راهبران امت اسلامي رسيدم:

«ولايتمداري، تقوا و پرهيزگاري، داوطلبانه بودن، پرهيز از تحجرگرايي و مقدس‌نمايي، نام و نشان در گمنامي داشتن، جواني، شرافت بر كاخ‌نشين‌ها، حفظ و حراست از انقلاب اسلامي، نرفتن زير بار ظلم، عمل به تكليف، آرمانگرايي واقع بين، شهادت‌طلبي، اخلاص و خدمت در راه حق، فراگير بودن، استقامت و بردباري، ايثار و فداكاري و...»امروز نيز از دل جريان مؤمن و انقلابي كشور، همين‌ها مي‌جوشد.

4-بايستي بصيرت خود را بالا ببريم و مانع از آن شويم كه به بهانه برخي رفتارها روحيه انقلابي و مجاهدت را از جناح جوان، مؤمن و انقلابي كشور بگيرند. هر چند بسيج به مرام است و نه صرفا برگه‌اي پر كردن اما مناسب است اين روحيه پرارزش براي مبارزه با هرگونه فساد و كاستي در جامعه تقويت شود. بر همين اساس حكيم‌مان مي‌فرمايد: «بسيجي اصلا احتياج به محافظه‌كاري ندارد و به‌دنبال از دست دادن چيزي نيست؛ يك كارت عضويت در بسيج دارد و آن‌هم سند شهادتش است.»
هفته بسيج بر همه بسيجيان مبارك باد.

  • عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران
کد خبر 314608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha