دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

درحالی‌که قبلا اعلام شده بود وزیر ورزش و جوانان، عصر شنبه از بیمارستان مرخص خواهد شد، اما بنا به صلاحدید پزشکان مراقبت از وی در بیمارستان ادامه یافت.

عیادت دکتر هاشمی  از گودرزی

 محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان 60ساله است و چندي پيش به‌علت درد شكم و مشكل گوارشي در بيمارستان سينا بستري شد. وزير بهداشت هم از او در بيمارستان عيادت كرد.

قاضي‌زاده هاشمي قبلا گفته بود براي اعضاي هيأت دولت خيلي از بيماري‌هايي كه تاكنون پيش‌آمده ناشي از نگراني، استرس و اضطراب است كه ما به آن مي‌گوييم «مرض‌هاي وزارتي!». به‌گفته وزير بهداشت در ميان اعضاي هيأت دولت بي‌خوابي‌ها زياد اتفاق مي‌افتد، من ديده‌ام كه آقاي روحاني سر مذاكرات هسته‌اي4يا5 شب نخوابيده است. ديگر همكارانم هم بي‌خوابي داشته‌اند، چراكه همكارانم اگر مشكل روحي و جسمي پيدا مي‌كنند، من به‌عنوان پزشك حاضر در دولت در جريان قرار مي‌گيرم. وي درباره خودش هم گفته كه خيلي پيش آمده است كه شب از نگراني خوابش نبرده است و ازجمله شبي كه روز قبلش علي‌اكبر ابوترابي نايب‌رئيس مجلس از افزايش هزينه‌ها در وزارت بهداشت انتقاد كرده بود وزير بهداشت مي‌گويد بعد از جلسه مجلس تا صبح نخوابيده است.

  • اپيدمي مرض وزارتي

اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور، 58ساله است ومهرماه امسال در بيمارستان قلب شهيد رجايي آنژيوگرافي شد. جهانگيري چندي قبل از اين عمل نيز، به‌علت عارضه قلبي در بيمارستان بستري شده بود. بعد از عمل جهانگيري پايگاه اطلاع‌رساني معاون اول رئيس‌جمهور در اطلاعيه‌اي نوشت كه توصيه پزشكان معالج بر ضرورت كاستن از حجم مشغله كاري وي در يكي‌دو روز آينده است.

بهمن92، اكبر تركان كه قرار بود در مراسم معارفه چندمين شغل خود شركت كند، به‌دليل عارضه قلبي به بيمارستان منتقل شد. تركان 63ساله، مشاور ارشد رئيس‌جمهور كه قبلا نيز خطر بيماري كليوي و دياليز را پشت سر گذاشته بود درحالي به‌دليل عارضه قلبي در روز معارفه خود در نظام مهندسي به بيمارستان رفت كه سايت شوراي هماهنگي مناطق آزاد اعلام كرد كه دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد تنها به‌خاطر يك كسالت جزئي به بيمارستان رفته و به‌صورت سرپايي درمان شده است.

محمدعلي نجفي مشاور اقتصادي رئيس‌جمهور نيز عضو 64ساله دولت است كه سال91 پس از سكته قلبي به بيمارستان شهيد رجايي منتقل شد، تحت عمل آنژيوگرافي قرارگرفت و در سي‌سي‌يو بستري شد. رسانه‌ها نوشتند كه قبل از انتقال به بيمارستان شهيدرجايي، پزشكان بيمارستان سوم شعبان دماوند، نجفي را كه ايست قلبي كرده بود، احيا كردند.

آبان‌ماه امسال، بعد از بـسـتـري شدن علي اصغر فاني در بيمارستان، مديركل دفتر وزارتي آموزش و پرورش اعلام كرد كه فاني به‌علت تهوع و سرگيجه ناشي از تراكم و فشردگي كار در بيمارستان بستري شده است. علي اصغر فاني كه 61سال دارد بعد از چند روز با اعلام حال جسماني مناسب مرخص شد.

عكسي از محمدجواد ظريف كه با ويلچر به مذاكرات هسته‌اي مي‌رود تقريبا يكي از معروف‌ترين عكس‌هاي خبري در روزهاي مذاكره بود. ظريف 56ساله به‌جز مشكل كمردرد، براي درد زانو نيز سابقه بستري در بيمارستان بهمن را دارد.

علي طيب‌نيا وزير اقتصاد دولت روحاني، 55ساله است و يك عارضه قلبي را پشت‌سر گذاشته است. شهريورماه امسال طيب‌نيا در جلسه هيأت دولت ناگهان دچار درد در قفسه سينه و ناراحتي قلبي شد و بلافاصله به بيمارستان قلب شهيد رجايي منتقل شد. وزيراقتصاد بعد از 3روز مرخص شد و پزشكان بيماري وي را گرفتگي عروقي اعلام كردند كه با استراحت برطرف شده است.

علي ربيعي نيز ديگر وزيري بود كه به‌خاطر بيماري مجبور به ترك جلسه هيأت دولت شد. ربيعي60ساله به‌دليل آنچه كسالت و نياز به مراقبت‌هاي پزشكي عنوان شد، ساعتي را در اورژانس رياست‌جمهوري گذراند و سپس به دفترش در وزارت كار بازگشت. چند روز بعد رسانه‌ها نوشتند كه علت ترك جلسه هيأت دولت توسط ربيعي حرص و جوش‌هاي كاري بوده كه موجب نوسان فشار خون او در جلسه شده شده است.

سفر مسن‌ترين عضو كابينه با 70سال سن به آلمان در ايام نوروز براي عمل جـراحي گـوش مدت‌ها در صدر اخبار مربوط به دولت بود. نعمت‌زاده كه تا مدت‌ها بعد از اتمام تعطيلات نوروزي به ايران بازنگشته بود، علت سفر خود را يك جراحي پيچيده گوش عنوان كرد و گفت كه تكنولوژي اين عمل 80سال بعد به ايران خواهد آمد! اين جمله نعمت‌زاده واكنش‌هاي منفي زيادي را برايش درپي داشت. رئيس بخش گوش و حلق و بيني بيمارستان اميراعلم ضمن اعلام اينكه ايران ميزبان سومين كنگره كاشت حلزون كه يكي از پيشرفته‌ترين عمل‌هاي جراحي گوش است مي‌باشد، گفت كه ايران در اين زمينه از بسياري از كشورهاي اروپايي جلوتر است و سال‌هاست كه در منطقه مرجع به‌حساب مي‌آيد.

اوايل سال‌جاري معصومه ابتكار كه عنوان كرده بود براي رسيدن به جلسه هيأت دولت عجله داشته و كمربند هم نبسته بوده، دچار سانحه تصادف شد. ابتكار كه 55سال سن دارد از ناحيه كتف و بازو آسيب ديده بود و در بيمارستان پارس تهران تحت عمل جراحي قرار گرفت.

در روزهاي مذاكرات هسته‌اي، علي‌اكبر صالحي، مذاكره‌كننده ارشد ايران ومعاون انرژي اتمي رئيس‌جمهور دچار كوليت روده كه نوعي بيماري گوارشي است شد و در بيمارستان دو بار تحت عمل جراحي قرار گرفت. سخنگوي سازمان انرژي اتمي، درباره عمل جراحي صالحي 66ساله گفت كه به‌دليل اينكه در زمان كولونوسكپي، روده آقاي صالحي دچار پارگي شد، وي تحت عمل جراحي دوم قرار گرفت.

محمد رضا صادق، 55سـاله مـشـاور رســانــــه‌اي رئيس‌جمهور است كه پس از عمل قلب در تيرماه و بستري شدن چند روزه در بيمارستان ميلاد، زياد خبري از وي در رسانه‌ها منتشر نمي‌شود. وي يك‌بار ديگر در اسفند‌ماه۱۳۹۳ نيز در بيمارستان قلب شهيد رجايي بستري شد و به همين دليل چندين روز از فضاي كار دور بود.

کد خبر 314776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha