همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس در جلسه علنی دوشنبه-۲ آذر- ممنوعیت‌های همچون منع ارائه خدمات ستاد سوخت به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه را مشخص کردند.

به گزارش ايسنا، با تصویب مجلس ستاد سوخت موظف شد از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه خودداری کند.

بر اساس تبصره این ماده بیمه مرکزی و نیروی انتظامی مکلف‌اند اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه مذکور را به صورت برخط در اختیار ستاد سوخت قرار دهند.

از 210 نماینده حاضر در جلسه 130 نماینده با این مصوبه موافقت کردند.

  • تصمیم‌گیری درباره ممنوعیت عقد قرارداد با رانندگان فاقد بیمه‌ شخص ثالث

تصمیم‌گیری در خصوص قرارداد همکاری با رانندگان فاقد بیمه‌نامه در دستگاه‌های دولتی و آموزشی به کمیسیون اقتصادی سپرده شد.

همچنين 151 نفر از 213 نماینده حاضر در جلسه تصمیم‌گیری درباره ماده 47 لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادند. این ماده در خصوص ممنوعیت عقد هرگونه قرارداد حمل و نقل و تحویل بار یا مسافر توسط دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی با دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث دستگاه‌های مسئول را از ارائه هرگونه خدمات به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه محروم کردند.

  • ممنوعیت ارائه خدمات به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه

با تصویب مجلس ارائه هرگونه خدمات به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه و رفع توقیف از آنها توسط راهنمایی و رانندگی، دفاتر اسناد رسمی و سازمان‌ها و نهادهای مختلف با امر حمل و نقل از قبیل تعویض پلاک وسیله نقلیه، تنظیم اسناد رسمی معاملات وسایل مذکور ممنوع شد.

عدم اجرای تکالیف فوق حسب مورد تخلف اداری یا انتظامی محسوب می‌شود.

بر اساس تبصره این ماده انتقال وسایل نقلیه اسقاطی به مراجع و نهادهای ذیربط و انتقال وسایل نقلیه مشمول خسارت بیمه بدنی به بیمه‌گر مربوط از حکم این ماده مستثنی است.

از 218 نماینده حاضر در جلسه 156 نماینده با این ماده موافقت کردند.

کد خبر 314806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha