همشهری آنلاین: هفتمین جلسه شورای سیاستگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

ashaari

به گفته علی‌اکبر اشعری سخنگوی شورای سیاست‌گذاری در این جلسه با تصویب چند پیشنهاد جدید مجموعة سیاست‌های نمایشگاه بیست و نهم تکمیل شد و قرار شد پس از ویرایش به صورت عمومی منتشر شود.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: انتشار این مجموعه علاوه بر آشنایی ناشران و علاقه‌مندان حوزة نشر با آن، فرصت ارائة پیشنهادهایی از سوی عموم علاقه‌مندان، فعالان و نوآوران حوزه فرهنگ و کتاب به مدیران نمایشگاه برای ارتقای کیفیت و افزایش بهره‌وری از نمایشگاه می‌شود.

وي گفت: از دیگر مصوبات جلسة امروز ‌تعیین حوزه‌هایی از فعالیت‌های نمایشگاه بود که مسئولیت اجرایی آن در نمایشگاه بیست و نهم به عهدة تشکل‌های نشر خواهد بود. در این زمینه دو نکته حائز اهمیت است؛ یکی گسترش حوزه‌های تصدی تشکل‌ها نسبت به نمایشگاه بیست و هشتم بود و دیگر این که قرار شد به منظور کسب تجربة تشکل‌های نشر و آمادگی برای تصدی هرچه بیشتر امور نمایشگاه در سال‌های بعد، در اموری هم که فعلاً به عهدة معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باقی می‌ماند، مشارکت نمایند.

وي افزود: مصوبه بعدی انتخاب کشور ایتالیا از میان درخواست‌های مطرح شده به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه سی‌ام بود.

همچنین در این جلسه کمیته‌ای از میان اعضای شورا به منظور برنامه‌ریزی و نظارت بر جنبه‌های زیبایی شناسی و هویت بصری نمایشگاه تشکیل شد.

کد خبر 315213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha