شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

همزمان با انتشار فهرست ۲۰ فیلم سال ۲۰۱۵ از سوی ماهنامه سینمایی سایت‌اندساوند، معتبرترین نشریه فرانسوی‌زبان دنیای فیلم و سینما هم فهرست ۱۰فیلم برگزیده خود را اعلام کرد که در آن «مادر من» نانی موره‌تی صدرنشین شد.

فیلم

به گزارش همشهري، منتقدان و كارشناسان مجله فرانسوي كايه‌دوسينما در آستانه آغاز فصل جوايز سينمايي برترين فيلم‌هاي سال 2015را برگزيدند كه آخرين تجربه كارگرداني فيلمساز تحسين‌شده ايتاليايي در رده اول اين فهرست ايستاد. نكته جالب درباره صدرنشينان فهرست كايه دوسينما و سايت‌اندساوند، نخستين نمايش آنها در جشنواره كن امسال است.

مادرم در بخش مسابقه رسمي كن رقيب «آدمكش» هو سيائو- سين بود كه فيلم برگزيده سايت‌اندساوند شد.موره‌تي كه بين دوستداران سينما بيشتر با «خاطرات عزيز» و «اتاق پسر» شناخته مي‌شود، در مادر من مرگ يك مادر را روايت مي‌كند و گريزي هم به فيلم‌هاي گذشته خود مي‌زند. در واقع، قهرمان فيلم فيلمسازي است كه در پي بيماري مادرش وارد يك بحران اساسي در زندگي مي‌شود و بايد ميان زندگي شخصي و حرفه‌اي تعادل برقرار كند.

مارگريتا بويي بازيگر محبوب موره‌تي و جان تورتورو بازيگر آمريكايي ستاره‌هاي مادر من هستند. «گورستان شكوه» آپيچاتپونگ ويراستاكول تايلندي كه همين چند روز پيش بهترين فيلم جوايز اسكرين آسيا پاسيفيك شد، در فهرست برترين فيلم‌هاي كايه دوسينما دوم است و در سايت‌اندساوند پنجم بود. «شب‌هاي عربي» ميگل گومز از پرتغال كه در نشريه بريتانيايي چهارم شده بود، در فهرست نشريه فرانسوي هشتم شده و «مكس ديوانه: جاده خشم» جورج ميلر هم در كايه دوسينما پنجم و در فهرست سايت‌اندساوند سوم است.

کد خبر 315397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha