همشهری آنلاین: مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا بهار سال ۹۵ قیمت مسکن در کشور ثابت بماند و با توجه به اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد مجموع سرمایه‌گذاری‌های کشور در بخش مسکن انجام می‌شود، با برنامه‌ریزی می‌توان سبب رونق در این بخش شد.

Housing

به گزارش ایرنا، علی چگنی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: بررسی‌های نشان می‌دهد که 60 درصد متقاضیان مسکن در شهر تهران، خواستار خرید واحدهای 60 متری و یا کوچکتر شده‌اند.

این مقام مسئول یادآورشد: توجه سازندگان به تقاضای خریداران در بازار برای رونق بخشیدن به بخش مسکن اهمیت زیادی دارد و سازندگان باید به ساخت واحدهای مسکونی پرتقاضا در بازار توجه جدی داشته باشند.

وی، طرح فروش اقساطی واحدهای مسکونی توسط سازندگان مسکن را یادآور شد و گفت: براساس ماده 14 قانون ساماندهی بازار مسکن، فروش واحدهای مسکونی به صورت لیزینگی و یا قسطی مطرح شده و طبقه متوسط و بالاتر جامعه بیشتر گروه هدف محسوب می‌شوند.

چگنی یادآورشد: طرح فروش مسکن به صورت قسطی، واحدهای موجود را هدف قرار داده و با اجرای آن، می‌تواند موجب خروج از رکود بخشی از بازار مسکن شود، زیرا این طرح می‌تواند نقدینگی زیادی را وارد بازار مسکن کند.

به گفته وی، سیاست دولت در بخش مسکن عدم مداخله است و بیشتر واحدهای مسکن تولیدی در کشور توسط بخش خصوصی و افراد حقیقی و حقوقی انجام می‌شود و دولت نقش سیاستگذار در بخش مسکن را ایفا می کند.

به اعتقاد مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی، سهم بخش مسکن در ارزش افزوده کشور به میزان 20 درصد است و با برنامه‌ریزی‌های مناسب می‌توان امکان رونق بازار در این بخش را فراهم ساخت.

حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزارتخانه مزبور در اسفندماه سال گذشته گفته بود، اردیبهشت 1394 ماه طلایی بازار مسکن است و پیش‌بینی کرد، امسال قیمت مسکن کمتر از پنج درصد افزایش یابد.

مظاهریان گفته بود، نمی‌توان از هم اکنون (اسفند93) در رابطه با وضع بازار مسکن در سال 94 پیش‌بینی کاملا قطعی انجام داد، اما آنچه مسلم است پیش‌بینی می‌شود تعداد مبایعه‌نامه‌ها از اردیبهشت 1394 افزایش خواهد یافت.

کد خبر 315629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha