همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح فروش قسطی مسکن، انبوه‌ساز بخشی از ثمن معامله را به عنوان پیش‌پرداخت از خریدار و بقیه را در اقساط سه تا پنج ساله دریافت می‌کند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نوشت: حامد مظاهریان در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات طرح فروش اقساطی مسکن اظهار کرد: طرح فروش قسطی مسکن بر پایه پیشنهاد انبوه‌سازان شکل گرفته و تمرکز آن نیز بر آن دسته از خانه‌های خالی است که فروش نرفته‌اند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار است از این طریق هم طرف تقاضا و هم طرف عرضه تقویت شود گفت: بعد از مطرح شدن این پیشنهاد، موافقت اصولی بانک مسکن اخذ شده ولی هنوز موافقت قطعی بانک مرکزی که مشتمل بر جزئیات فرآیند و تعیین نرخ کارمزد خواهد بود، اعلام نشده است.

به گفته مظاهریان طرح فروش اقساطی مسکن بر این منوال است که انبوه‌ساز بخشی از ثمن معامله را به صورت پیش‌پرداخت از خریدار گرفته و ملک را تحویل می‌دهد و مابقی را طی اقساط سه تا پنج ساله دریافت می‌کند؛ بانک مسکن هم این فرآیند را تضمین و بر آن نظارت می‌کند. این طرح می‌تواند تا اندازه‌ای در رونق بازار مسکن اثرگذار باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: به نظر می‌رسد حدود 100 تا 150 میلیون تومان از ثمن یک واحد مسکونی می تواند شامل این پیشنهاد شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان اثرگذاری طرح فروش اقساطی مسکن بر بازار این کالا خاطرنشان کرد: تامین مسکن یک راه‌حل واحد ندارد که با یک فرمول حل شود؛ بنابراین اجرای این طرح می‌تواند نوعی از تسهیلات مسکن را که تا قبل از این در کشور رایج نبوده به بخش مسکن ورود بدهد وگرنه مسکن بخش پیچیده‌ای است که مشکلات آن با یک فرمول قابل حل نیست و این روش تنها می‌تواند جوابی به بخشی از مشکل مسکن باشد.

مظاهریان افزود: طرح فروش اقساطی مسکن پیشنهاد انبوه‌سازان و مورد موافقت بانک مسکن است که تا نهایی شدن آن تنها اعلام موافقت بانک مرکزی و تعیین نرخ‌های تضمین و کارمزد بانک عامل از سوی بانک مرکزی باقی مانده است.

کد خبر 315688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha