مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

شهرداری تاکنون اختیاری برای برخورد با دستفروشان مترو نداشته است.

 به گفته حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين ميثم امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران، اظهارنظرهايي مبني بر درآمد ۳‌ميليوني دستفروشان در مترو شده است. ادعاهاي مطرح شده در اين مورد براساس تراكت‌هايي است كه در مترو توزيع شد؛ به اين معني كه چندي پيش تراكتي در مترو براي جذب دستفروش پخش شده بود و وعده درآمد ۳ميليوني بدون دردسر را داده بود. وي افزود: شهرداري در مورد درآمد دستفروش‌ها ادعاي خاصي ندارد و اظهارنظرها براساس همين تراكت‌هاست، اما شهرداري به‌طور رسمي اعلام مي‌كند كه برخي از اين دستفروشي‌ها پوششي است براي انجام جرم.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه شهرداري تاكنون اختياري براي برخورد با دستفروش‌هاي مترو نداشته است، تصريح كرد: خدا را شاكريم كه اين موضوع در شوراي اجتماعي كشور مطرح شد و هم‌اكنون، كميته‌اي براي ساماندهي اين پديده تشكيل شده است.

امرودي در ادامه به شكل‌گيري سيستم‌هاي غيررسمي دستفروشي در مترو پرداخت و گفت: تراكت‌هايي كه در مترو توزيع شده بود وعده حقوق روزي ۷۰ هزار تومان با اضافه‌كار و بيمه را مي‌داد. اما واقعيت اين است كه دستفروشي در واگن‌ها امروزه درآمدهاي هنگفتي را نصيب گروه‌هاي خاص مي‌كند و تحت پوشش آن هم جرايمي اتفاق مي‌افتد. وي در پايان ضمن اظهار اميدواري نسبت به عملياتي‌سازي‌ مصوبه ساماندهي دستفروشان مترو خاطرنشان كرد: براساس اين مصوبه قرار است در بخش‌هاي مشخصي از ايستگاه‌ها و در ساعات معيني دستفروشان شناسنامه‌دار اجازه فروش محصولات خود را داشته باشند، ضمن اينكه با اجراي اين مصوبه ديگر امكان فروش كالا در واگن‌ها وجود نخواهد داشت.

کد خبر 315993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha