سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه آلمان که به عراق سفر کرده است در خصوص مشارکت با بغداد در جنگ علیه داعش گفت: بدیهی است در خورد حضور سربازان خود در عراق باید با دولت این کشور هماهنگ باشیم. این سخن می‌توان طعنه‌ای به حضور نظامی ترکیه در عراق باشد.

اشتان‌مایر

به گزارش الجزيره، فرانك اشتان‌ماير كه به طور سرزده به عراق سفر كرده است در يك كنفرانس خبري مشترك با ابراهيم جعفري گفت: امروز با  الجعفري، وزير خارجه عراق در خصوص نحوه مشاركتمان عليه عراق صحبت كرديم و قصد ما اين است كه در اين خصوص مشاركت داشته باشيم.

وي افزود: لازم است در اینجا تکمیل کنم عراق، کشور مستقلی است و بنابراین طبیعی است که ما در مورد حضور سربازان (خود) با دولت عراق باید هماهنگ باشیم.

وزير خارجه آلمان تاكيد كرد: معتقدم هرکس بخوبی می‌داند که ما باید تنش‌ها را کاهش دهیم و همه دولت‌ها باید در این زمینه سهم خود را ادا کنند و از شدت وخامت اوضاع بکاهند. این منطقه دیگر طاقت تحمل مناقشات دیگر از جمله تنش میان ترکیه و عراق را ندارد و به همین خاطر امیدوارم هر چه سریعتر برای این مساله نیز راه حلی پیدا شود.

اشتان‌ماير در شرايطي اين سخن را به زبان آورد كه ارتش تركيه بدون اجازه از دولت عراق در شمال اين كشور سرباز مستقر كرده است. موضوعي كه با مخالفت شديد عراق روبرو شده است.

عراق اعلام كرده تنها تا پايان امروز براي خروج نيروهاي تركيه از اين كشور مهلت مي‌دهد.

کد خبر 316524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha