همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: در سال ۲۰۱۵ بازی‌های زیادی طراحی شد، که همگی خوش رنگ و لعاب بوده و باعث سردرگمی گیمرها در دردنیای بازی می‌شدند.

بازی ویدیویی

در این مطلب سعی شده بهترین بازی‌های سال 2015 معرفی شوند تا بازی دوستداران اينگونه بازي‌ها بتوانند انتخاب درستي داشته باشند.

بسیاری از بازی‌هایی که  در سال 2015 طراحی شدند از از ظاهری زیبا برخوردار بودند ولی در باطن حرفی برای گفتن نداشتند.

با توجه به این که دو کنسول ايكس باكس وان و پلي استيشن 4 به تازگی بر روی کار آمده‌اند، در نتیجه بازی‌های زیادی برای این کنسول طراحی شده است. بیشتر این بازی های طراحی شده حکم آزمون و خطا را دارند گیمر‌ها در تلاش هستند تا از بین تنوع زیاد در بین این بازی‌ها بهترین انتخاب را داشته باشند.

مطلبی که در ادامه می‌خوانید، معرفي بهترین بازی‌های سال 2015 با توجه با امتیازات و میزان فروش جهانی است.

  • 1. The Witcher 3: Wild Hunt

ويچر 3 یکی از بهترین بازی‌ها در سبک اکشن نقش‌آفرینی است. دقت در جزئیات و گرافیک این بازی شاهکار است.

روند بازی همانند نسخه‌های قبلی این سری است و بازی در جهانی باز، بزرگتر از هر بازی نقش‌آفرینی دیگری اتفاق می‌افتد و دنیای بازی ۳۰ برابر بزرگتر از نسخه قبلی است و گفته شده محیط بازی، ۲۰٪ بزرگتر از بازی هم سبک خود The Elder Scrolls V: Skyrim است.

  • 2. Fallout 4

یک بازی در سبک اكشن نقش آفرینی با ترکیب سبک تیر اندازی اول شخص است که در دنیایی باز اتفاق می‌افتد. این بازی توسط استودیو بازی سازی بتسدا طراحی و منتشر شده است.

از ویژگی‌های جدید این بازی می‌توان به سیستم قوی‌تر کردن اسلحه اشاره کرد در این سری بازیکن توانایی از هم جدا کردن قطعات اسلحه را دارد و میتوان با توجه به معیار‌های خود قطعات را کنار هم بگذارد.

  • 3. batman arkham knight

یک بازی ویدیویی در سبک اکشن ماجراجویی با ویژگی جهان باز است. داستان اصلی بازی یک سال پس ازbatman: arkham city در جریان است و بتمن، در اوج توانایی‌ها و قابلیت‌های خود، مشغول نبرد با ضدقهرمان شوالیه ارکام است. این ضد قهرمان کنترل کامل شهر را بدست گرفته و تمامی دشمنان بتمن را متحد کرده تا وي را به قتل برساند.

از ویژگی‌های گیم پلی این بازی این است که هنگام حرکت در مناطق مختلف از شهر؛ نیازی به  لود شدن بازی نیست که با توجه به نقشه بزرگ نکته مثبت می‌باشد. بسیاری از امکانات قبلی بازی‌های بتمن همچنان در این نسخه نیز مورد استفاده قرار گرفته است، از این جمله می‌توان به garpnel gun, line luncher, batarangs و سیستم شناسایی و قدرت مقابله بتمن اشاره کرد.

توانایی‌های مبارزات تک به تک بتمن هم در این بازی گسترش یافته است. برای وارد کردن خسارت بیشتر به حریفان؛ بتمن می‌تواند آن‌ها را به اطراف پرتاب کند، اما قدرت و پیچیدگی حمله حریفان نیز در این بازی افزایش یافته است. در این نسخه قابلیت جدیدی بنام " fear takedown" معرفی می‌شود، که بتمن ( قبل از اینکه توسط حریفان شناسایی شود) می‌تواند تا حداکثر پنج دشمن را همزمان (زمان در این حرکت آهسته می‌شود) نابود کند.

  • 4. metal gear solid v the phantom pain

یکی دیگر از برترین بازی‌های سال 2015 که با ترکیب دو سبک اکشن مخفی کاری و جهان باز طراحی شد metal gear solid v the phantom pain بود.

این بازی توسط هیدئو کوجیما نوشته و طراحی شده است. رخدادهای این قسمت بلافاصله بعد از نسخه متال گیر سالید: گراند زیروز اتفاق می‌افتد.

 داستان در سال ۱۹۸۴، و به دنبال رهبر مزدوران «ونوم اسنیک» روایت می‌شود که ریسک رفتن به آفریقا و افغانستان در حین جنگ شوروی در افغانستان را کرده بود تا انتقامش را از افرادی بگیرد، که نیروهایش را نابود کرده بودند و حتی نزدیک بود خودش را در طی وقایع گراند زیروز از بین ببرند.

متال گیر سالید ۵: فانتوم پین به شدت مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. نسخه پلی‌استیشن ۴ این بازی با میانگین امتیاز ۹۱.۶۲ و ۹۳ از ۱۰۰ به ترتیب در وب‌گاه‌های گیم‌رنکینگز و متاکریتیک قرار دارد.

  • 5. Call of Duty: Black Ops III

این بازی سومین سری از بازی‌های ندای وظیفه عملیات سیاه است. داستان بازی ادامهٔ نسخه ندای وظیفه: بلک اپس ۲ در سال ۲۰۱۲ به شمار می‌رود.

از ویژگی‌های جدید اضافه شده به این بازی می‌توان به Paint Shop اشاره کرد. Paint Shop يك قابلیت ويژه است که می‌توان سلاح‌های موجود در بازی را ارتقا داد.

  • 6. blood borne

بلاد بورن یک بازی در سبک اکشن نقش آفرینی با وِیژگی سبک هک‌اند اسلش است که توسط هیده‌تاکا میازاکی خلق شده است.

این بازی نسبت نسبت به بازی‌های ارواح شیطانی و ارواح تاریک، دارای برخی تفاوت‌های قابل توجهی در روند بازی آن است. مبارزات بسیار سریع‌تر هستند و نیاز به رویکردهای تهاجمی بیشتری برای غلبه بر انبوهی از دشمنان دارد. همانند بازی‌های دیگر این سبک، ارتقاء سطح و سلاح‌ها وجود خواهد داشت و میزان استقامت نقشی اساسی در مبارزات دارد.

  • 7. Assassin's Creed Syndicate

یک بازی ویدئویی در سبک اکشن ماجرایی و مخفی‌کاری است با ویژگی جهان باز است که بوسیلهٔ یوبی‌سافت طراحی و منتشر شده است.

در این بازی امکانات جدیدی شامل سیستم جدید جهانگردی، بهبود عملکرد مبارزات و مخفی‌کاری و ﺭﺍﻧﺪﻥ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﻧﻘﻠﯿﻪ از جمله کالسکه است.

 ﺳﻼح ﻭ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎﯼ ﺟﺪﯾﺪﯼ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﺍﺿﺎﻓﻪ شده و همچنین بازیکن به صورت اختیاری قادر خواهد بود تا هم در شخصیت جیکوب و نيز در شخصیت ایوی بازی کند.

رویدادهای بازی توسط برادر و خواهری دوقلو به نام‌های جیکوب و ایوی فرای در لندن ۱۸۶۸ و دوران انقلاب صنعتی و ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﺗﺎریک ویکتوریا ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻟﻨﺪﻥ ﺟﺮﯾﺎن دارد.

  • 8. Rise of the Tomb Raider

این بازی ادامه نسخه قبلی خود است و در سبک اکشن مخفی کاری طراحی شده. توسط استودیوی کریستال داینامیکس توسعه یافته و به وسیلهٔ اسکوئر انیکس و استودیو مایکروسافت به صورت انحصار زمانی برای کنسول‌های شرکت مایکروسافت، اکس‌باکس وان و اکس‌باکس ۳۶۰ در نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شده‌است.

کد خبر 316537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha