همشهری آنلاین: دونالد ترامپ کاندیدای جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا در جدید‌ترین اظهار‌نظر‌ از مجموعه نظریات جالب توجهش در مبارزه با تروریسم درخواست کرده تا اینترنت قطع شود.

sendDonaldtospace

براساس گزارش NBC، ترامپ در سخنرانی انتخاباتی‌اش در کارولینای جنوبی اعلام کرد ما به خاطر اینترنت افراد زیادی را از دست داده‌ایم. باید با بیل گیتس و افراد دیگر که واقعا می‌دانند چه خبر است ملاقات کنیم. باید با آنها مذاکره کنیم و شاید در برخی از حوزه‌ها اینترنت را به شکلی قطع کنیم.

داعش به جذب آنلاین نیرو شهرت دارد. پس از حملات تروریستی پاریس نگرانی‌ها درباره تروریست‌هایی که از نرم‌افزارهای پیام‌رسان رمزنویسی شده استفاده می‌کنند باعث شد تا کانال تلگرام مرتبط با داعش مسدود شود.

تا به حال هیچ‌یک از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا و یا هیچ یک از مقامات امنیتی این کشور از ایده جالب قطع کردن اینترنت حمایت نکرده‌اند و مشخص نیست چنین عملی چه عواقبی برای اقتصادی خواهد داشت که تقریبا به صورت کامل به اینترنت وابسته‌است.

ترامپ در سخنانش گفت عده‌ای از آزادی بیان حرف می‌زنند، اینها همه مشتی احمقند. این سخنان درست همان روزی مطرح شدند که ترامپ جف بزوس موسس آمازون را به اتهام گریز از مالیات به واسطه مالکیت واشنگتن‌پست، در توئیتر به باد انتقاد گرفت. ترامپ در توئیترش نوشت واشنگتن‌پست که سرمایه خود را از دست داده توسط جف بزوس مدیریت می‌شود تا وی بتواند از میزان مالیات شرکتش آمازون بکاهد. واشنگتن‌پست ضرر مالی می‌دهد و به این شکل به بزوس فرصت می‌دهد تا با کاستن از مالیات آمازون مردم را تحت فشار قرار دهد. واشنگتن پست یک پناهگاه مالیاتی است.

بزوس که ماه گذشته به توئیتر پیوسته نیز در پاسخ به ادعای ترامپ اعلام کرد شرکت فضایی‌اش ترامپ را به فضا پرتاب خواهد کرد: با اینکه ترامپ من را کاملا تخریب کرد، اما هنوز برایش در راکت بلو اوریجین یک صندلی رزرو داریم. بزوس در انتهای پیامش با هشتگ دونالد ترامپ را به فضا بفرستید (#sendDonaldtospace)، کمپینی را در توئیتر به راه انداخته که اتفاقا مورد استقبال کاربران توئیتر نیز قرار گرفته‌است.

کد خبر 316630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha