مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح مبتکرانه یک معمار عاشق اسکی در قزاقستان ممکن است به بنای ساختمان ۲۱ طبقه‌ای منجر شود که بام آن به پیست اسکی تبدیل خواهد‌شد.

براساس گزارش CNN، پروژه مسكوني تفريحي خانه Slalom در پايتخت قزاقستان،‌آستانه،‌ يك مجتمع ورزشي زمستاني جذاب است كه مي‌تواند پيست‌هاي اسكي را از مناطق كوهستاني به سطح شهرها بكشاند.

شهر آستانه اگرچه زمستان‌هاي بسيار سردي را تجربه مي‌كند كه گاه دما در آن به منفي 15 درجه سانتيگراد نيز مي‌رسد، اما از مناطق محدودي براي علاقمندان به اسكي و اسنوبرد برخوردار است،‌ تا حدي كه گروهي از علاقمندان به اين ورزش‌ها در فصل زمستان در پارك‌هاي عمومي با انباشتن توده برف براي خود پيست اسكي مي‌سازند.

پیست اسکی

اما طرح خانه Slalom مي‌تواند بخشي از اين نياز را رفع كند. بام اين ساختمان 21 طبقه پيست اسكي مصنوعي به طول 326 متر ايجاد خواهد كرد. اين پروژه توسط شوخان ماتايبكوف معمار اسكي‌دوست عضو اتحاديه معماران قزاقستان ارائه شده و در انتظار تاييد است. به گفته وي بناي اين طرح 70 ميليون دلار بودجه نياز دارد. 

ماتايبكوف كه براي اسكي كردن بايد روزانه چهار ساعت رانندگي كند تا به نزديك‌ترين پيست اسكي برسد، تصميم گرفته تا پيست اسكي را به نزديك خود بياورد. طرح وي براي ساخت پيست اسكي شهري ماه گذشته در بخش پروژه‌هاي آينده مسكوني در فستيوال معماري جهان در سنگاپور كانديد شده‌بود.

براساس طرح ارائه شده اين ساختمان داراي 421 آپارتمان دو خوابه مسكوني خواهد بود و در طبقه همكف فضاي كافي براي ايجاد فروشگاه‌ها و رستوران‌ها وجود خواهد داشت. اسكي‌بازان براي رسيدن به بالاي پيست بايد از بالابري پانوراميك يا 360 درجه استفاده كنند.

کد خبر 318169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha