همشهری آنلاین: نتایج به دست آمده از یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که عصاره میوه انار اگرچه در کاهش فشارخون موثر است اما بر بیشتر فاکتورهای خطرزای قلبی – عروقی تاثیری ندارد.

به گزارش ايسنا، در مطالعات پیشین آمده است که انار می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی نقش داشته باشد اما بررسی‌های جدید حاکی از آن است که عصاره این میوه تاثیری بر بیشتر فاکتورهای خطرزای قلبی - عروقی ندارد.

همچنین پزشکان در بررسی‌های گذشته دریافته بودند که آب انار رشد سلول‌های سرطان پروستات را کند می‌سازد و با باکتری‌ها و پوسیدگی مقابله کرده و همچنین با سود رساندن به بیماران دیابتی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

هرچند در بررسی جدید متخصصان به مطالعه روی 33 بیمار همودیالیزی پرداختند که به طور کلی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی بودند. همچنین تاثیر اکسیداتیو آب انار و دیگر فوائد آن را که انتظار می‌رفت مانع بروز بیماری‌های قلبی شود، تست کردند.

این 33 بیمار که زیر 30 سال سن داشتند کمتر از سه ماه پیش از شروع مطالعه سه بار در هفته همودیالیز شده بودند و روزانه برای مدت شش ماه 1000 میلی‌گرم کپسول حاوی پلی فنول انار مصرف کردند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در حالی که پزشکان دریافتند میزان فشارخون بیماران کاهش پیدا کرده اما عصاره انار هیچ تاثیری روی التهاب، قدرت اکسیداتیو یا قدرت ماهیچه‌ای این افراد نداشته است. همچنین عصاره این میوه روی شاخص‌های خطرزای بیماری‌های قلبی عروقی یا عملکرد جسمی بیماران بی‌تاثیر بوده است.

کد خبر 318273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha