مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمای زمستان برای بسیاری از افراد آزاردهنده است و ابتلا به علائم سرماخوردگی مانند گلودرد، عطسه و آبریزش بینی برای اغلب افراد در طول این فصل اتفاق می‌افتد.

به گزارش ايسنا، اگرچه پزشکان معتقدند که هنوز واقعا درمانی برای سرماخوردگی معمولی وجود ندارد و بیماری باید دوره خود را طی کند اما می‌توان با رعایت چند نکته ساده اما موثر، علائم آن را در همان ابتدای بیماری و تا قبل از نیاز به مصرف دارو برطرف کرد.

به گزارش شینهوا، متخصصان چند راهکار زیر را برای خلاصی از علائم سرماخوردگی پیشنهاد می‌کنند:

  • - سوپ مرغ: مصرف یک کاسه سوپ مرغ گرم در زمان بیماری حس خوبی به بیمار می‌دهد. این غذا با خاصیت درمانی، حاوی آمینواسیدی است که به لحاظ شیمیایی مشابه با داروهای برونشیت مخصوص کاهش التهاب است.
  • - حفظ آب بدن: مصرف آب، آب میوه طبیعی و ترکیب آب گرم با لیمو و عسل از میزان احتقان کاسته و مانع از دست رفتن آب بدن می‌شود. مصرف ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند تا روند بهبود سریع‌تر طی شود.
  • - استحمام با آب گرم: بخار، مجراهای بینی را مرطوب ساخته و در نتیجه التهاب آن‌ها کمتر شده و تاثیر آن به از بین رفتن علائم سرماخوردگی کمک می‌کند.
  • خودداری از انجام کارهای فشرده و سنگین: در صورتی که دچار سرماخوردگی شده‌اید به خود استراحت دهید. اگر در دوره بیماری هم ورزش می‌کنید لازم است از شدت و مدت آن بکاهید. به طور مثال به جای دویدن، پیاده روی توصیه می‌شود.
  •  استراحت و خواب کافی: برای به دست آوردن نیرو و انرژی از دست رفته خود و از بین بردن علائم سرماخوردگی لازم است خواب کافی داشته باشید.
  •  شست‌وشوی گلو با آب گرم و نمک: شست‌وشوی گلو با آب گرم و نمک به مرطوب شدن گلو کمک می‌کند و مانع ابتلا به سرماخوردگی می‌شود.
کد خبر 319114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha