همشهری آنلاین- علی شاکری: عبدالرضا علیزاده، لیبروی قدیمی تیم ملی که از سال ۲۰۰۵ به طور همزمان عضو تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان ایران در مسابقات جهانی ویشاکاپت نام هند و الجزایر شد و در پی آن به تیم ملی بزرگسالان ایران راه پیدا کرد، همچنان به دنبال تداوم حضورده ساله‌اش در تیم ملی به خصوص در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو است.

A.Alizade

با توجه به اعلام آمادگی دوباره فرهاد ظریف برای پوشیدن پیراهن تیم ملی و رقابت او با دو همتای جوان‌ترش علیزاده و مرندی، و همچنین نمایش خوب دیگر لیبروهای حاضر از جمله محمدرضا موذن، مصطفی حیدری و ... در لیگ برتر، این گونه به نظر می‌رسد که شاهد رقابت سختی در پست لیبرو برای دعوت به تیم ملی باشیم. در همین خصوص پای صحبت لیبروی ارومیه‌ای تیم ملی و باشگاه شهرداری نشستیم.

• به نظر می‌رسد با توجه به اعلام آمادگی دوباره ظریف برای بازی کردن در تیم ملی در پست لیبرو، پوشیدن پیراهن تیم ملی برای نامزدهای این پست سخت‌تر از همیشه خواهد بود؟

من هیچگاه از رقابت پا پس نمی‌کشم و هراسی هم از دوستان خوبم ظریف و مرندی و دیگران ندارم. من کار خودم را می‌کنم و آنها هم کار خودشان را. مطمئنا هر کسی که بهتر باشد از سوی کادرفنی به تیم ملی دعوت خواهد شد.

• دراین فصل شروع خوبی داشتی ولی به تدریج با آن علیزاده همیشگی که هم در دریافت و هم در توپگیری عالی بود فاصله گرفتی.

من یک مشکل کوچک جراحی دارم که باید به زودی عمل کنم و فعلا به خاطر شرایط تیم مجبورم ادامه دهم، انشالله به محض اين كه فرصتی دست داد با رفع مشکل دوباره در شرایط آرمانی قرار می‌گیرم و در مرحله پلی‌آف خودم را نشان خواهم داد. در حال حاضر به دلیل همین مشکل فقط در دریافت‌ها کمک می‌کنم و نمی‌توانم در توپگیری چندان مشارکتی داشته باشم. این را هم بدانید که بازیکنان بزرگ در بازی‌های بزرگ خود را بهتر نشان می‌دهند.

• شهرداری دو باخت خیلی بد مقابل پیکان و بانک سرمایه داشت، نبود فیاضی چقدر در کسب این نتایج تاثیرگذار بود؟

فیاضی برای تیم ما حکم یک لیدر را داشت و در میان تماشاگران هم در این سه سال محبوبیت خاصی به دست آورده بود و طبیعی است كه نبودش خیلی به ما صدمه زده است. البته کشاورزی هم که جانشین او شده، بازیکن خوبی است و برخلاف بازی با سرمایه در بازی با ثامن باعث امیدواری شده. از حق نیز نباید گذشت پیکان در برابر ما یک روز استثنایی داشت ولی در مقابل بانک سرمایه ترس از باخت و در شوک شکست پیکان باقی ماندن، عامل باخت دوباره ما در تهران شد. فراموش نکنیم که در هر دو دیدار روز، روز ما نبود!. در لیگ امسال این مشکل برای خیلی از تیم‌ها از جمله پیکان و بانک سرمایه هم رخ داده و مطمئن باشید شهرداری در مرحله پلی‌آف به هیچ تیمی در ارومیه نخواهد باخت و به قول معروف ساز و دهل عروسی به کوچه شهرداری هم خواهد رسید.

• بعد از آن دو باخت، تیم قدرتمند ثامن‌الحجج خراسان را با نتیجه خوب و دور از انتظار سه بر صفر شکست دادید.

ما نیاز مبرمی بعد از آن دو باخت به برد داشتیم و فکر می‌کنم این برد تیم ما را دوباره در مسیر موفقیت قرار خواهد داد.

• برگردیم به تیم ملی و رفتن کواچ و آمدن لوزانو. آیا شما هم جزو آندسته از بازیکنانی بودی که با کواچ دچار بگو و مگو شدی و با او به نوعی به مشکل خورده بودی؟ و در مجموع نظرت راجع به تغییرات به وقوع پیوسته و کادرفنی جدید تیم ملی چیست؟

من همیشه در تیم ملی بازیکن بودم و تابع فرامین سرمربی، چه کواچ و چه غیر کواچ. ولی من اصلا با او مشکلی نداشتم ولی بگو و مگو در همه خانواده‌ها هست و نمی‌توان کتمان کرد. من در دوره ولاسکو هم چند نوبت به اردو دعوت شده بودم و در دوران او هم همین بگو و مگو وجود داشت. کادرفنی جدید تیم ملی هم بسیار کادر ورزیده و باتجربه‌ای هستند. سیچلو نیازی به گفتن من ندارد و امتحان خود را در دوره ولاسکو پس داده است و لوزانو هم سرمربی‌ای در اندازه‌های ولاسکوست و روانشناس و با تجربه.

• خیلی‌ها معتقدند که شهرداری سال گذشته با رفتن معروف نتوانست قهرمان لیگ برتر شود. تو هم با آنان هم عقیده‌ای؟

شک نکنید شهرداری با معروف هرگز در فینال به پیکان نمی‌باخت و ما تا قبل از رفتن سعید رنگ شکست را ندیده بودیم و همه مشکلات ما با رفتن او به وجود آمد.

• با این حساب در این فصل با بازگشت معروف به تیم شهرش، قهرمانی را باید از آن شهرداری ارومیه بدانیم؟

داستان بازی‌های امسال با سال گذشته خیلی فرق کرده و اصلا شرایط امسال مثل شرایط پارسال نیست. سال گذشته با دو گروهی بودن مسابقات، تیم‌ها به قدرتمندی این فصل نبودند. حالا هم تعداد مدعیان افزایش پیدا کرده و هم نمی‌توان پیش‌بینی کرد كه قهرمانی از آن چه تیمی خواهد شد. شما نگاه نکنید کاله مازندران در حال حاضر در مکان نهم جدول است و یا متین صالحین و ثامن در کجای جدولند. در پلی‌آف بردن کاله دل شیر می‌خواهد و آنان همیشه در بازی‌های سرنوشت‌ساز تبدیل به تیمی دست‌نیافتنی می‌شوند. ولی در مورد شهرداری ارومیه می‌توانم بگویم در پلی‌آف اگر از سه بازی دو بازی را ما میزبان باشیم، هیچ تیمی برابر تماشاگران و تیم ما برنده بازی در مجموع نخواهد شد.

• عبدالرضا علیزاده در بازی‌های ملی و باشگاهی در هم اتاقی شدن با کدامیک از بازیکنان راحت‌تر است؟

من با همه بازیکنان تیم ملی و باشگاهی دوستم و هیچ مشکلی نیز تاکنون با هیچ کدامشان نداشته‌ام. به عنوان نمونه نزدیک به 21 سال است که با سعید معروف از دوران دبستان، راهنمایی و دبیرستان، تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و تیم‌های باشگاهی دوستم و همبازی. جواد محمدی‌نژاد نیز از دوستان صمیمی‌ام است، اما در مسابقات باشگاهی فرهاد پیروت‌پور و در تیم ملی هم میلاد عبادی‌پور هم‌اتاقی‌هایم محسوب می‌شوند.

کد خبر 319877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha