همشهری آنلاین: معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: با ورود بهداشت‌کاران دهان و دندان به شبکه بهداشتی، نظام ارجاع خدمات سلامت دهان و دندان برای ۲۳ میلیون روستایی در کشور، اجرا می‌شود.

دکتر علی اکبرسیاری

 به گزارش همشهري آنلاين، دكترعلي اكير سياري افزود: وزارت بهداشت به بهداشتکاران دهان و دندان نیاز دارد و وزیر بهداشت، مجوز تربیت این نیروها را صادر كرده است چرا كه تصمیم داریم نیروهای میانی در حوزه بهداشت دهان و دندان را در بدنه شبکه بازسازی و تربیت کنیم. این نیروها را به صورت عملی و تئوری آموزش می‌دهیم تا در یکسال یا دو سال آینده تعدادی نیرو داشته باشیم که بتوانیم از آنها در سیستم استفاده کنیم.

او گفت : لازم است، دندانپزشكان هم مثل پزشکان، در كنار خود، بهورز، کاردان و کارشناس داشته باشند تا بتوانند در سیستم، خدمات ارائه كنند.

سياري خاطر نشان كرد: به رغم افزایش دانشکده‌های دندانپزشکی و تعداد دانشجویان این دانشکده‌ها، در سال‌هاي گذشته ،وضعیت بهداشت دهان و دندان وضعیت مطلوبی نداشته است. به همين دليل ، اكنون می‌خواهيم با استفاده از دانش، تخصص و تجربه کارشناسان و کاردانان بهداشت دهان و دندان که در شبکه بهداشت حضور دارند، به این وضعیت سر و سامان دهیم.

کد خبر 320168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha