همشهری آنلاین: رئیس اداره سلامت نوجوانان وزارت بهداشت گفت: در ثبت پرونده الکترونیک گروه سنی شش تا ۱۸ ساله‌ها تمام مولفه‌های مربوط به سلامت دانش آموزان کشور در سیستم یکپارچه الکترونیک ثبت خواهد شد.

دانش‌آموزان به سمت اضافه وزن و چاقی سوق پیدا کرده‌اند

به گزارش ايسنا، دکتر سیدتقی یمانی با اشاره به اینکه برخی اطلاعات سلامت متاسفانه به دلیل ثبت غیر الکترونیک به موقع تحلیل نمی‌شود، افزود: دانش آموزان ما به سمت اضافه وزن و چاقی سوق پیدا کرده‌اند. ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم بیشترین بروز چاقی بین 4 تا 9 سالگی است و اگر کودکی در این سن چاق شد پنج برابر شانس چاق ماندن در طول زندگی را خواهد داشت.

بنابر اعلام وبدا، یمانی خاطرنشان کرد: براساس طرح تحول سلامت، پرونده الکترونیک سلامت باید بصورت پویا و شفاف در دسترس تصمیم گیرندگان جامعه باشد. اهمیت جمع‌آوری آمار به منظور برنامه ریزی است و در ثبت پرونده الکترونیک گروه سنی شش تا 18 ساله‌ها تمام مولفه‌های مربوط به سلامت دانش آموزان کشور در سیستم یکپارچه الکترونیک ثبت خواهد شد.

دکتر طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این کارگاه اظهار داشت: بهداشت عمومی و ارتقای سلامت آحاد جامعه باید مبتنی بر شواهد باشد و باید نگاه ما به سامانه سلامت نگاهی جامعه‌نگر و عمیق باشد. تکنولوژی پیشرفته این فرصت را به ما خواهد داد که بصورت هماهنگ و دقیق و شفاف نسبت به ثبت اطلاعات سلامت به منظور برآیند دقیق وضعیت سلامت کشور اقدام کنیم.

گفتنی است؛ کارگاه 2 روزه ثبت پرونده الکترونیک با حضور دانشگاه‌های خراسان جنوبی، زابل ،زاهدان، ایرانشهر و سمنان به مدت دو روز در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال برگزاری است.

کد خبر 320352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha