همشهری آنلاین: نتایج تحقیقات نفر اول جشنواره علوم پزشکی رازی مشخص کرد که زعفران علاوه از خواصی مانند تقویت حافظه، درمان افسردگی و ضد تشنج بوده، می‌تواند اثرات خطرناکی هم داشته باشد اگر روزی بیش از یک گرم مصرف شود.

اثرات خطرناک مصرف بیش از یک گرم زعفران در روز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حسین حسین‌زاده محقق رتبه اول جشنواره رازی در بخش علوم پایه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی خود را که منجر به کسب رتبه نخست جشنواره رازی شد تشریح کرد.

وی با بیان اینکه تحقیقات او بر روی خواص گیاهان به‌خصوص زعفران بوده است، گفت: بر روی زعفران تحقیقات زیادی انجام شده به طوریکه بیش از 80 مقاله بین‌المللی در ارتباط با آن نوشته شده است.

این محقق برتر کشور در پاسخ به این سوال که آیا در تحقیقات شما مشخص شده که زعفران در درمان ام‌اس موثر است یا خیر، گفت: در حد علوم پایه کارهای مشترکی با ژاپن انجام شده و خود ایران نیز به تنهایی در این زمینه تحقیقاتی کرده است اما هنوز به طور قطع نمی‌توان گفت که ام‌اس به وسیله زعفران درمان می‌شود.

وی در مورد دستاوردهای تحقیق خود و خواص زعفران گفت: ما مشخص کردیم که از زعفران می‌توان در درمان افسردگی استفاده کرد ضمن اینکه این گیاه در تقویت حافظه نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

حسین‌زاده با بیان اینکه زعفران اثرات آرام‌بخشی و خواب‌آوری دارد، گفت: از این گیاه می‌توان به عنوان ضد تشنج نیز استفاده کرد ضمن اینکه کاهش دهنده فشار خون محسوب شده و به عنوان پادزهر نیز در درمان مسمومیت با برخی از سموم و آفت‌کش‌ها کاربرد دارد.

وی با هشدار به مصرف کنندگان زعفران گفت: مصرف بیش از یک گرم زعفران در روز می‌تواند اثرات خطرناکی مانند خونریزی‌های داخلی و خون‌ریزی از بینی را در پی داشته باشد.

این محقق کشور ادامه داد: آزمایش‌های بالینی در مورد اثرات زعفران در بالا بردن ایمنی بدن و سلامت انجام شده و می‌توانیم بگوییم که مصرف روزانه 10 میلی‌گرم زعفران خاصیت پیشگیرانه دارد.

وی افزود: مصرف 40 میلی‌گرم زعفران در درمان افسردگی اثرات خوبی دارد و همچنین زعفران یک تقویت کننده قوای جنسی محسوب می‌شود.

به گفته حسین‌زاده از زعفران می‌توان به عنوان یک داروی ضد سکته‌های قلبی و مغزی و درمان عدم خون‌رسانی به بافت کلیه استفاده کرد.

کد خبر 320359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha