مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

یک منبع آگاه در بیمارستان امام‌تهران از شیوع توهم ابتلا به آنفلوانزا خبر داد.

بیماری آنفلوآنزا

به‌گفته اين منبع كه نخواست نامش فاش شود تنها در روز جمعه نزديك به 50نفر به‌علت توهم ابتلا به آنفلوانزا به اين بيمارستان مراجعه كرده‌اند كه تنها 3نفر از آنها به آنفلوانزا مبتلا بوده‌اند.

رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگيردار وزارت بهداشت مي‌گويد: متأسفانه امسال تبليغات براي اين بيماري زياد شد و رسانه‌اي شدن آن موجب شد تا جوي درخصوص اين بيماري در كشور به‌وجود بيايد. قبل از او وزير بهداشت هم گفته بود افرادي كه واكسن‌هاي زيادي را انبار كرده‌اند، قصد نشان دادن اپيدمي آنفلوانزا را دارند. قاضي‌زاده هاشمي معتقد است در چند‌ماه گذشته عمليات‌هاي رواني در حوزه سلامت انجام گرفته است.

براي خنثي‌سازي‌ آنچه عمليات رسانه‌اي مي‌خواند خودش هم وارد عمل شده و تصاويري در فضاي مجازي منتشر كرد كه نشان مي‌داد بدون ماسك به عيادت مبتلايان به آنفلوانزا در كرمان رفته است. اما كافي بود عادل فرودسي‌پور در برنامه نود اعلام كند مزدك ميرزايي آنفلوانزا گرفته است تا پاتك وزير بهداشت شكست بخورد. آنفلوانزاي مهران غفوريان و بهروز تشكر، مجري «به خانه برمي‌گرديم» و شايعه آنفلوانزا در تيم پرسپوليس هم مزيد بر علت بود. در عالم سياست فوت مرتضي صفوي، برادر سردار رحيم صفوي فرمانده سابق سپاه هم كافي بود تا انبوهي از پيام‌هاي تسليت را روانه رسانه‌ها كند تا فوت اين جانباز را بر اثر آنفلوانزا تسليت بگويند. هرقدر وزير بهداشت تلاش كرد تا آنفلوانزا موجب توليد خبر در كشور نشود اما پس از آنكه رضايي ثاني، سوپروايزر بيمارستان 22بهمن نيشابور به‌علت شركت در عمليات احياي بيمار دچار H1N1، خود نيز مبتلا به اين بيماري شده و پس از چند روز بستري شدن در‌ آي‌سي‌يو جان باخت خود قاضي‌زاده هاشمي هم پيام تسليت صادر كرد و معاونش را به نيشابور فرستاد. حالا ديگر وزير و معاونش و كادر درمان براي پوشش اخبار آنفلوانزا در كشور عمليات مي‌كردند. سازمان نظام پرستاري هم از جامعه پرستاري خواست به احترام پرستار نيشابوري روبان مشكي ببندند.

دكتر گويا، رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگيردار، 2 هفته پيش از شناسايي قطعي 1190بيمار مبتلا به آنفلوآنزاي H1N1‌ در سطح كشور خبر داده و گفته بود از ابتداي مهرماه تاكنون 112نفر در كشور بر اثر ابتلا به اين نوع آنفلوآنزا فوت كرده‌اند. به پيش‌بيني او تا هفته آينده شيوع اين بيماري در كشور كاهش پيدا مي‌كند. معاون وزير بهداشت هم با اشاره به فروكش كردن بيماري آنفلوانزا در استان‌هاي كرمان و سيستان و بلوچستان مي‌گويد: در ديگر نقاط كشور مشكل حادي نداريم و وضعيت عادي است و خارج از كنترل نيست. دكتر سياري با بيان اينكه تا پايان زمستان ممكن است چند مرحله بازگشت بيماري آنفلوانزا داشته باشيم، اظهار كرد: در مراحل بعدي اين بيماري معمولا خفيف‌تر است. به‌گفته وي با شيوع بيماري تقريبا ۲۰ درصد جامعه مبتلا مي‌شوند كه 5 درصد از افرادي كه بيماري زمينه‌اي دارند با ابتلا به آنفلوانزا احتمال فوت دارند. سياري گفت: برخي از بيماران ازجمله افراد مبتلا به آسم، بيماري‌هاي قلبي- عروقي، كليوي، مادران باردار و كودكان عقب‌مانده ذهني بايد براي مقابله با اين بيماري مسائل بهداشتي و ايمني را رعايت كنند.

  • وزيري كه موج رسانه‌اي راه مي‌اندازد!

حسن قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت كشورمان با انتشار پستي در اينستاگرام از سفر خود به شهر كرمان و عيادت از بيماران مبتلا به آنفلوانزا خبر داد.

  • از آنفلوانزا نترسيد مثل وزير بهداشت

ديشب براي بررسي شيوع آنفلوانزا و نگراني‌هاي ايجاد شده، به اتفاق همكارانم راهي كرمان و بلافاصله بيمارستان افضلي‌پور شدم كه بيماران تنفسي در آن بستري بودند. همان ابتدا خواهري با ماسك پيش آمد. فوق‌العاده مضطرب كه آنفلوانزا چنين است و چنان؛ 30نفر را كشته و... گفتم اول بگذار شرح حال بگيرم و معاينه‌ات كنم. در سلامت كامل بود و علامت هيچ بيماري‌اي نداشت. پرسيدم پس ماسك براي چه زده‌اي؟! خيالش كه از سلامتش آرام شد، ماسك را برداشت. ... از رسانه و به‌ويژه شبكه‌هاي اجتماعي و مجازي، هم جادوي شايعه برمي‌آيد و هم معجزه آگاهي. مسئله را بسط نمي‌دهم. اميدوارم اهالي عزيز رسانه و كنشگران فضاي ارتباطي، در چنين مواردي با اطلاع‌رساني دقيق و عدم‌انعكاس شتابزده شايعات يا اظهارات مقام‌هاي غيرمسئول، موجب آرامش و مراقبت مردم باشند.

  • به خانه برمي‌گرديم؟

تشكر با انتشار تصويري از خودش روي تخت بيمارستان ضمن تشكر از كساني كه به ياد او بودند و برايش دعا كردند در صفحه شخصي اينستاگرامش نوشت: «امروز چهارمين روز مبارزه من با ويروس آنفلوانزا، همچنان مهمان پزشكان معالج و پرستاران در يكي از بيمارستان‌هاي تهران در ايزوله كامل و مراقبت‌هاي ويژه هستم.»

  • آنفلوانزا در برنامه نود!

عادل فردوسي‌پور براي اينكه مزدك نتوانسته بود آيتم‌هايش را در نود داشته باشد، روي آنتن گفت او بيمار است و در اين‌باره به دوستانش گفته بود: «حسابي نگران مزدك بودم. موبايلش خاموش بود. پيدايش نمي‌كردم. اينقدر نگران شدم كه چندبار احوالش را از مادرش پرسيدم.» مزدك اما تمام اين مدت را سخت در بستر بيماري بوده است. او كه حالا كمي بهتر شده اما هنوز سخت سرفه مي‌كند، مي‌گويد: «نمي‌دانم چطور شد اما يك دفعه، حالت تهوع، بي‌اشتهايي و يك بيماري سخت به سراغم آمد. باورم نمي‌شد اينقدر وحشتناك باشد. فكر مي‌كردم يك سرماخوردگي معمولي باشد اما هر روز سخت‌تر و سخت‌تر مي‌شد.»

  • «در حاشيه» باز هم براي وزير بهداشت حاشيه‌ساز شد

مهران غفوريان پزشك سريال درحاشيه هم از كساني بود كه به‌علت ابتلا به آنفلوانزا بستري شد. علت بستري شدن اين بازيگر داشتن علائم آنفلوانزا مثل تب و لرز بوده است.

کد خبر 321074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha