همشهری آنلاین: هفتاد و سومین مراسم جوایز اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود در هتل بورلی هیلتون لس‌آنجلس برگزار شد و فیلم «بازگشته» جوایز اصلی این مراسم سینمایی را از آن خود کرد.

سینما

جوایز سینمایی گلدن گلوب که به غیر قابل پیش‌بینی بودن معروف است در هفتادوسومین دوره از برگزاری خود نیز سورپرایزهایی برای اهالی سینما داشت.

 پرونده جوایز گلدن گلوب 2016 با اعطای جایزه بهترین فیلم درام و کارگردانی به «بازگشته» ساخته «الخاندرو گونزالز ایناریتو» در حالی بسته شد که برخی نامزدها پرامید، دست خالی به خانه بازگشتند و برخی نیز که خیلی دل به کسب جایزه نبسته بودند با شگفتی پا به صحنه‌ی این رویداد سینمایی گذاشتند.

* فیلم «کارول» ساخته «تادهینز» که با نامزدی در شش شاخه پیشتاز نامزدهای این جوایز سینمایی بود، در عین شگفتی بدون حتی کسب یک جایزه به کار خود پایان داد. حضور همزمان «کیت بلانشت» و «رونی مارا» در میان نامزدهای بخش بهترین بازیگر اصلی زن نیز موجب تقسیم شدن آرا شده تا در نهایت دست بازیگران این فیلم نیز از جایزه خالی بماند.

 شگفتی‌های این دوره از جوایز گلدن گلوب با اعطای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل به «کیت وینسلت» برای بازی در فیلم«استیو جابز» آغاز شد و اعطای جایزه بهترین فیلمنامه به «آرون سورکین» نیز شب خوبی را برای ساخته نه چندان امیدوار دنی بویل رقم زد.

 فیلم «افشاگر» که از سوی انجمن‌های منتقدان و حضور موفق در جوایز اتحادیه‌های سینمایی در آمریکا با تحسین فراوانی روبه رو شده بود نیز از دیگر ناکامان بزرگ مراسم گلدن گلوب امسال بود و ساخته «تام مک کارتی» هیچ جایزه‌ای کسب نکرد.

 فیلم کمدی« کمبود بزرگ» که شانس اصلی کسب عنوان بهترین فیلم کمدی/ موزیکال امسال بود و عملکرد موفقی در گیشه ثبت کرد‌، به توفیقی دست نیافت و تسلیم محض «مریخی» ساخته «ریدلی اسکات شد.

* «جنیفر لاورنس» در سومین همکاری خود با«دیوید اوراسل» توانست برای فیلم «جوی» سومین جایزه گلدن خود دست یابد. علی رغم این که خود «لاورنس» از اعطای جایزه به رقیبش «امی شومر» حمایت کرده بود اما انجمن مطبوعات خارجی هالیوود تصمیم گرفت جایزه بهترین بازیگر زن کمدی سال را به «جنیفر لاورسن» و نقشی اعطا کند که به سختی می‌توان آن را کمدی در نظر گرفت.

 «آلیسیا ویکاندر» ،«لیلی تاملین» ،«ادریس آلبا» و«مارک رایلنس» از جمله بازیگران با نامزدی در دو بخش امسال جوایز گلدن گلوب بودند که این نامزدی دوگانه کمکی به آنها نکرد و دست خالی سالن «هتل بورلی هیلتون» را ترک کردند.

سریال «فارگو» که نزد منتقدان بسیار محبوب است و سال گذشته در جوایز گلدن گلوب دو جایزه و بازیگری کسب کرد، امسال در هیچ یک از سه شاخه رقابتی خود به جایزه‌ای نرسید.

 در حالی که کمپانی «آمازون» سال گذشته با سریال «شفاف» جایزه بهترین سریال کمدی را کسب کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد سریال جدید و کمتر معروف آنها با نام «موتزارت در جنگل» دوباره این موفقیت را تکرار کند. «گانل گارسیا برنال» نیز برای بازی در این فیلم به جایزه بازیگر کمدی سریال دست یافت تا سازندگان این سریال شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشته باشند.

 سریال محبوب «بازی تاج و تاخت» تاکنون موفق نشده در جوایز گلدن گلوب جایزه بهترین سریال درام را از آن خود کند و امسال نیز قائله را به سریال «آقای روبات» باخت. تنها جایزه‌ای که این سریال معروف در طول پنج فصل گذشته ساخت این سریال از جوایز گلدن گلوب کرده است، به جایزه نقش مکمل مرد برای «پیتر دینکلیج» مربوط می‌شود.

منبع: ديلي تلگراف

کد خبر 321243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha