دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

هفتادوسومین دوره مراسم اهدای جوایز گلدن‌گلوب تحت‌تأثیر موفقیت «بازگشته» و «مریخی» قرار گرفت و اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود ترجیح دادند با بی‌اعتنایی کامل از کنار نام ۲فیلم با بیشترین تعداد نامزدی بگذرند.

سیلوستر استالونه برای بازی در «کرید» برنده گلدن گلوب شد.

به گزارش همشهري، «كارول» و «كمبود بزرگ» كه به‌ترتيب نامزد دريافت 5 و 4جايزه گلدن‌گلوب شده بودند، در پايان مراسم بامداد دوشنبه به وقت تهران دست خالي سالن هتل بورلي هيلتون را در كاليفرنيا ترك كردند. اين در حالي است كه الخاندرو گونزالس ايناريتو با بازگشته 2جايزه بهترين فيلم درام و بهترين كارگردان را برد و جايزه بهترين بازيگر مرد درام هم به لئوناردو دي‌كاپريو براي بازي در همين فيلم رسيد.

او براي سومين بار گلدن‌گلوب را از آن خود كرد اگرچه با وجود 4نامزدي اسكار، هرگز موفق به بردن اين جايزه معتبر نشده است. از سوي ديگر، ريدلي اسكات كه امسال با مريخي حضوري درخشان در فصل جوايز داشته، جايزه گلدن‌گلوب بهترين فيلم كمدي يا موزيكال را به‌دست آورد و مت ديمن براي بازي در آن برنده جايزه بهترين بازيگر مرد كمدي يا موزيكال شد.

نكته اينجاست كه به‌احتمال فراوان جدي‌ترين رقيب ديمن براي كسب اسكار بهترين بازيگر مرد دي‌كاپريو خواهد بود. در بخش بهترين بازيگر زن، جوايز بخش درام و كمدي يا موزيكال به‌ترتيب به بري لارسن براي «اتاق» و جنيفر لارنس براي «جوي» رسيد و سيلوستر استالونه هم در كمال شايستگي جايزه بهترين بازيگر مرد مكمل را براي ايفاي نقش راكي بالبوآ در «كريد» از آن خود كرد. جايزه بهترين بازيگر زن مكمل هم به «كيت وينسلت» براي بازي در «استيو جابز» اهدا شد.

اين فيلم زندگينامه‌اي توانست جايزه گلدن‌گلوب بهترين فيلمنامه را براي آرون سوركين به ارمغان بياورد. انيو موريكونه آهنگساز مشهور ايتاليايي با موسيقي متن «هشت نفرت‌انگيز» كوئنتين تارانتينو جايزه بهترين آهنگساز را برد و همانطور كه از پيش هم مشخص بود، جايزه بهترين فيلم خارجي‌زبان به «پسر شائول» لاسلو نمس از مجارستان و جايزه بهترين انيميشن بلند به «پشت و رو» رسيد. انجمن مطبوعات خارجي هاليوود كه هر سال جايزه معتبر گلدن‌گلوب را با رأي 89عضو خود اهدا مي‌كند، امسال جايزه سيسل ب. دميل را به دنزل واشنگتن بازيگر برنده اسكار هديه داد.

کد خبر 321285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha