همشهری آنلاین: با تلاش مدرسه‌سازان بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هفت روستای محروم شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری صاحب مدارس برکت شدند.

به گزارش ايسنا، این مدارس که 30 کلاس درس دارند در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه پذیرای چند صد دانش‌آموز ساکن این مناطق است.

بنیاد اجتماعی و اقتصادی برکت برای ساخت این مدارس مجموعاً 19 میلیارد و 324 میلیون ریال هزینه کرده است.

مدارس برکت از مناسب‌ترین استانداردهای ساخت اماکن آموزشی و تجهیزات کمک آموزشی برخوردار است و در اقصی نقاط کشور شرایط فضاهای آموزشی مناطق محروم را متحول ساخته است.

در همین حال بنیاد برکت در حال ساخت هشتمین مدرسه‌ خود در روستای دیگری از شهرستان کوهرنگ است.

این مدرسه‌ شش کلاسه قرار است در روستای دهنو با اعتبار شش میلیارد و 556 میلیون ریال تأسیس شود و در مقطع ابتدایی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

قرار است شمار مدارس بنیاد برکت در مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری به 23 باب شامل 115 کلاس درس برسد و این بنیاد برای مدرسه‌سازی در مناطق محروم استان یاد شده 89 میلیارد و 929 میلیون ریال اختصاص داده که بیش از 60 درصد آن هزینه شده است.

بنیاد برکت در سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد و رهبر معظم انقلاب به مسئولان این نهاد توصیه کردند که یک‌هزار مدرسه برای یک هزار روستای محروم کشور توسط این بنیاد ساخته شود.

در حال حاضر 61 هزار و 122 دانش‌آموز روستایی در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس برکت که دارای بهترین تجهیزات کمک آموزشی است، تحصیل می‌کنند.

تاکنون شمار مدارس به بهره‌برداری رسیده‌ بنیاد برکت در کل کشور به 560 باب شامل 2750 کلاس درس رسیده است. در همین حال بنیاد برکت به منظور بهبود شرایط اماکن آموزشی کشور، ساخت 190 باب مدرسه در محروم‌ترین روستاها و مناطق کم‌تر توسعه‌یافته کشور را در دست اجرا دارد.

کد خبر 321737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha