رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از بهره‌برداری از ۷ بوستان دوستدار محیط‌زیست تا پایان سال، در شهر تهران خبر داد.

محمدمهدي گلمكاني در اين‌باره گفت: هم اكنون در شهر تهران 10 بوستان و ساختمان انرژي وجود دارد كه در اين بوستان‌ها به‌ازاي هرنيروگاه 10كيلوواتي سالانه حدود 18هزار كيلووات ساعت انرژي پاك توليد مي‌شود كه اين مقدار توليد از انتشار بيش از يك‌تن دي‌اكسيد كربن در سال جلوگيري مي‌كند.

رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران افزود: هرنيروگاه خورشيدي متصل به شبكه با ظرفيت اسمي 10كيلووات سالانه حدود 18مگاوات ساعت برق توليد مي‌كند و اين مقدار توليد منجر به كاهش انتشار بيش از 10تن دي‌اكسيدكربن در سال مي‌شود.

وي با تأكيد براينكه انرژي‌هاي نو با كاهش گازهاي گلخانه‌اي، خسارت اقتصادي ناشي از تغييرات اقليمي را كاهش مي‌دهد، تصريح كرد: فروش برق توليد شده از نيروگاه‌هاي انرژي خورشيدي صرفه اقتصادي دارد به‌طوري كه از ميزان توليد برق 10كيلووات انرژي توليدي در هر ساعت به شبكه سراسري برق تزريق‌شده و 10كيلووات در ساعت برق توليدي مستقل از شبكه سراسري برق صرف روشنايي اين بوستان‌ها مي‌شود.

وي با اشاره به تصويب لايحه توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير در شهر تهران، اظهار كرد: براساس اين لايحه توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير در ساختمان‌هاي عمومي و اداري، بوستان‌ها، ايستگاه‌هاي مترو و اتوبوس و ساير فضاهاي شهري دنبال مي‌شود.

کد خبر 322908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha