سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز نیروی دفاعی و رزمی کشور به مرزی از آمادگی دست یافته که توان پشیمان کردن دشمن را از هرگونه اقدام نظامی دارد.

به گزارش  مهر، سردار سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری با بیان اینکه سپاه پاسداران با اتخاذ شیوه های جنگ نا متقارن سرفصل جدیدی از راهبردهای نظامی در جهان را به وجود آورده، این روش برتری ابزارهای جنگی دشمن را خنثی کرده و امکان پاسخگویی سریع به اقدامات نظامی را در سطح گسترده ای مهیا می کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون جمهوری اسلامی ایران در زمینه تهیه و تجهیز تسلیحات نظامی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته، تصریح کرد: همه سلاح‌های به نمایش گذاشته شده در روز رژه نیروهای مسلح ساخت جوانان و متخصصان این مرز و بوم است و نیروی رزمی کشور در زمینه ساخت موشک‌های دوربرد به موفقیت‌های تحسین برانگیزی نائل شده است.

وی که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما سخن می‌گفت، با بیان اینکه دشمن در شرایط منطقی و عاقلانه هرگز دست به اقدام نظامی بر ضد ما نخواهد زد، خاطرنشان کرد: با تجربیات به دست آمده در طول 8 سال دفاع مقدس و همچنین آشکار شدن ضعف‌های دشمن در عراق و افغانستان و همچنین مجهز شدن نیروی دفاعی و رزمی کشور به کارآمدترین سلاح‌ها ، این توان را در قوای مسلح ایران به‌وجود آورده است که مهلک‌ترین ضربات را بر دشمن وارد کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه راهبرد سپاه در بازدارندگی دشمن و حفظ آمادگی در حد اعلای آن است، افزود: سپاه پاسداران قابلیت پاسخ سریع و قاطع به تهدیدات دشمن را دارد که نمونه هایی از آن را در 8 سال دفاع مقدس نشان داده است.

دکترین نظامی نیروهای مسلح ایران تغییر کرده است

سرلشگر رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  اعلام کرد که  ساختار دفاعی ایران برای برتری در جنگ‌های فرامنطقه‌ای تغییر کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به فشارهای آمریکا و هم پیمانانش به ایران، گفت: سران کاخ سفید بدانند جمهوری اسلامی هیچ گاه تسلیم این فشارها نخواهد شد و باید این موضوع را درک کنند که اگر عاقلانه بیندیشند، بایستی ایران قدرتمند را بپذیرند.

وی که به مناسبت هفته دفاع مقدس با خبرگزاری مهر گفت و گو کرده است در خصوص زمینه های داخلی بروز جنگ عراق علیه ایران  سیاست های مهندس بازرگان برای اتصال دوباره حلقه های پاره شده ایران به  آمریکا، مانع تراشی بنی صدرو مخالفت با شهید بهشتی و هر از چندگاهی مخالفت با امام خمینی(ره) و  نخست وزیر شهید رجایی و ارتباط بنی صدر با سازمان منافقین را از جمله مواردی دانست که منجر به زمینه سازی برای آغاز جنگ  و حمله صدام به ایران شد.

شرایط منطقه و حضور نظامی آمریکا

سرلشگر صفوی در پاسخ به  سئوالی در خصوص شرایط فعلی منطقه و حضور نظامی آمریکا در منطقه، اظهار داشت: آمریکایی‌ها اکنون از اینکه نتوانسته اند به اهداف مطلوبشان در عراق دست پیدا کنند و هزینه‌های 460میلیارد دلاری در عراق هیچ کمکی به تقویت اقتدار آنان نکرده است، عصبانی هستند و از اینکه  روزانه 5/2 میلیون بشکه نفت بیشتر نمی‌توانند از عراق صادر کنند، ناراحتند.

وی ، شرایط منطقه را بسیار حساس توصیف کرد و ادامه داد:  آمریکایی ها هم اکنون بیش از 200 هزار نیرو در منطقه دارند اما  با این حال با 3مشکل در منطقه روبه رو هستند، مشکل اول اینکه نمی دانند ایران چگونه با آنان برخورد خواهد کرد یعنی در محاسبه شدت و وسعت پاسخ ایران به تهدید (البته در صورت انجام تحرک نظامی) ناتوانند، دوم نگرانی از امنیت رژیم صهیونیستی و سوم اینکه آنها از وضعیت انرژی و نفت منطقه و عراق بسیار نگرانند، زیرا قیمت نفت در حال حاضر به 81 دلار  رسیده و نفت ایران یا اوپک نیز به بالای 71 دلاررسیده است.

صفوی تصریح کرد: اگر جرقه ای در خلیج فارس که 65 درصد ذخایر جهان را در خود جای داده، زده شود، قیمت نفت به راحتی به بالای 100 دلار خواهد رسید که به نظر بنده خردمندان آمریکایی و یا دمکرات‌ها که اکثریت کنگره و سنای آمریکا را دراختیار دارند، با اینکه آمریکا بخواهد حرکت جدید نظامی را شروع کند، به طور جدی مخالفت خواهند کرد.

آمریکا پتانسیل نظامی اولیه را ندارد

فرمانده سابق سپاه اضافه کرد: در حال حاضر آمریکا دیگر پتانسیل سیاسی و نظامی اولیه را در عراق ندارد که بخواهد به کشور دیگری حمله نظامی کند ولی با این حال نیروهای مسلح با هوشیاری کامل و رصد اطلاعاتی دقیق و افزایش آمادگی های دفاعی و رزمی تحرکات دشمن در منطقه را  زیر نظر دارند.

کد خبر 32323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز