همشهری آنلاین: یک دستیار تخصصی طب سنتی گفت: کم‌خوابی موجب تیرگی رنگ پوست و اطراف چشم‏‌ها می‌شود و پُرخوابی موجب تورم صورت, پلک‌ها و بدرنگی پوست می‏‌شود. برای داشتن پوست روشن, شفاف و شاداب، داشتن خواب شبانه کافی بسیار کمک‌کننده است.

عوارض پرخوابی و کم خوابی بر پوست

خواب راحت

به گزارش خبرنگار تسنیم, ناصر رضایی پور اظهار داشت:کم‌خوابی موجب تیرگی رنگ پوست و اطراف چشم‏‌ها می‌شود و پُرخوابی موجب تورم صورت, پلک‌ها و بدرنگی پوست می‏‌شود.

به گفته وی برای داشتن پوست روشن, شفاف و شاداب، داشتن خواب شبانه کافی بسیار کمک‌کننده است.

  • عوارض مصرف زیاد بادنجان

این دستیار تخصصی طب سنتی عنوان کرد: مصرف زیاد بادنجان، باعث درد و سنگینی پهلو، تیره و بدرنگ‌شدن پوست، غلظت خون، بواسیر و واریس، اندوه و افسردگی، و تولید سودا در بدن می‏‌شود.

رضایی پور افزود: برای اصلاح عوارض بادنجان باید آن را با روغن, گوشت و سرکه پخت همچنین مصرف زیاد غذا‏هایی مانند بادنجان، کلم، عدس، گوشت گاو و سوسیس و کالباس، باعث ایجاد رؤیا‏های سیاه, ترسناک و خواب‏‌های پریشان می‏‌شود.

  • فواید دم‌نوش اسطوخودوس

وی درباره دم‌نوش اسطوخودوس بیان داشت: طبیعت گیاه اسطوخدوس گرم است؛ آرام‌بخش اعصاب، تقویت‌کننده‌ سلول‌‏های مغز بوده و در درمان برخی سردردها مفید است همچنین این دم‌نوش برای رفع بی‌خوابی و پر خوابی افراد مفید است.

این دستیار تخصصی طب سنتی خاطرنشان کرد: افراد بسیار گرم‌مزاج باید از مصرف زیاد آن بپرهیزند زیرا باعث بی‌قراری و تشنگی می‏‌شود همچنین مصلح دمنوش اسطوخدوس مصرف شربت سکنجبین است در صورتی که فرد علائم غلبه گرمی مانند بی قراری و تشنگی را در خود ببیند.

کد خبر 323712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha