دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: طلا در بازار جهانی با وجود کاهش قیمت معاملات فوری، همچنان در بالاترین سطح سه ماه گذشته قرار دارد.

Gold

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در ابتدای معاملات دوشنبه 19 بهمن بازار سنگاپور 0.6 درصد کاهش یافت و به 1165 دلار رسید و از رکورد 1174.50 دلار در معاملات قبلی عقب‌نشینی کرد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.8 درصد افزایش یافت و به 1166 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 0.02 درصد یا 20 سنت افزایش یافته و به 1157 دلار رسیده بود.

طلا هفته گذشته بیش از سه درصد یا 41 دلار افزایش یافت و برای سومین هفته متوالی صعود کرد. بعضی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند طلا در هفته جاری به 1175 دلار یا حتی حدود 1180 دلار صعود خواهد کرد. در مقابل سایر تحلیلگران انتظار دارند طلا در هفته جاری در پی صعود اخیرش، اندکی کاهش قیمت داشته باشد و پس از آن به سطح بالاتری صعود کند.

آمار ماهانه اشتغال آمریکا که روز جمعه منتشر شد، نشان داد شمار مشاغل جدید در ژانویه با روند آهسته‌تری رشد کرده است اما افزایش دستمزدها و پایین ماندن نرخ بیکاری به معنای ادامه احیای اقتصاد این کشور بود و باعث شد دورنمای افزایش نرخهای بهره در آینده‌ای نزدیک مجددا زنده شود.

با اینهمه سیاست تسهیل مقداری پول که بانکهای مرکزی بزرگ جهان شامل اروپا و چین برای مقابله با رکود اقتصادی اتخاذ کرده‌اند، از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

طلا که دارایی بدون بازده بوده در شرایط آشفتگی سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود. این فلز زرد که تحت تاثیر افزایش نرخهای بهره در آمریکا سال 2015 را با 10.4 درصد کاهش به پایان رساند، از ابتدای سال 2016 تاکنون 9.2 درصد افزایش قیمت داشته است.

از ابتدای امسال سرمایه‌گذاران 2.4 میلیارد دلار به صندوقهای سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه فلزات ارزشمند افزوده‌اند در حالیکه سال گذشته 2.7 میلیارد دلار سرمایه از این صندوقها خارج شده بود. ذخایر صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز جمعه 0.70 درصد افزایش یافت و به 698.46 تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.6 درصد کاهش یافت و 14.92 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشتند و 501.30 دلار و 903.74 دلار معامله شدند.

بر اساس گزارش رویترز، بیشتر بازارهای منطقه‌ای آسیا شامل سنگاپور، چین، هنگ کنگ و تایوان روز دوشنبه 19 بهمن به مناسبت تعطیلات سال نو چینی تعطیل بودند.

کد خبر 324402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha