همشهری آنلاین: رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری خود که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، آخرین وضعیت واگذاری سازمان خصوصی‌سازی را تشریح کرد و درخصوص آزادسازی سهام عدالت، مزایده استقلال و پرسپولیس و همچنین اقدامات واگذاری آلومینیوم المهدی توضیحاتی را ارائه داد.

PourHoseini

به گزارش ایسنا، عبدالله پورحسینی، معاون وزیر اقتصاد گفت: از ابتدای سال 1380 تاکنون 140 هزار میلیارد تومان سهام دولتی واگذار شده که 30 هزار میلیارد تومان آن در غالب رد دیون، 30 هزار میلیارد تومان در غالب سهام عدالت و 80 هزار میلیارد تومان به عموم مردم واگذار شده است.

وی با بیان اینکه مقاومت‌هایی بر سر راه خصوصی‌سازی وجود دارد که این مقاومت‌ها افکار عمومی را مکدر می‌کند به آخرین وضعیت پرونده سهام عدالت اشاره کرد و گفت: در سال 1395 پرونده سهام عدالت با اتمام دوره 10 ساله بسته می‌شود و شرکت‌های مسوول سهام عدالت موظف هستند تا تیرماه سال 1395 صورت‌های مالی خود را تصویب کرده و در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهند تا سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر مورد محاسبه قرار بگیرد.

به گفته پورحسینی، با محاسبه سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر در اوایل مهرماه آینده میزان سود قابل واگذاری به خزانه و میزان سهام قابل آزادسازی را اعلام کرده و سهامداران در صورت تمایل می‌توانند از محل آورده نقدی باقی مبلغ یک میلیون تومان را به خزانه پرداخت کنند.

کد خبر 324408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha