همشهری آنلاین: تحقیقات روزنامه واشنگتن پست و پایگاه خبری بازفید نشان می‌دهد، دومین عضو انگلیسی جوخه اعدام داعش موسوم به گروه بیتلز، یک لندن‌نشین ۳۲ ساله با نام الکساندر کوتی است.

جوخه اعدام داعش

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه مذکور به رهبری محمد الاموازی، با حضور در ویدوهایی در کنار گروگان‌های غربی انگشت‌نما شد. این گروه مسوولیت محافظت از زندانیان خارجی را در دست داشت و به دلیل لهجه انگلیسی اعضای آن با نام مستعار "بیتلز" شناخته می‌شد. آنها همچنین چندین عملیات اعدام گروگان‌های غربی را اجرا کرده‌اند.

الاموازی هم یک لندن‌نشین بود که رسانه‌های انگلیسی به آن "جان جهادی" می‌گفتند و گمان می‌رود که در حمله پهپادی سال گذشته آمریکا کشته شده باشد.

از مهمترین اقدامات الاموازی و همدستانش جدا کردن سر گروگان‌های خارجی در مقابل دوربین و انتشار آن در اینترنت بود که بازتاب گسترده‌ای در سراسر جهان داشت.

روزنامه واشنگتن پست و پایگاه خبری بازفید بر پایه تحقیقاتشان گزارش دادند که کوتی یک هوادار فوتبال بوده که در غرب لندن بزرگ شده و پس از آشنایی با دختری مسلمان در اوایل دهه 20 زندگی‌اش به اسلام گرویده و دو فرزند دارد. وی به همان مسجدی رفت‌وآمد داشت که الاموازی در آن حاضر می‌شد.

براساس این گزارش‌، کوتی از مادری اهل قبرس یونانی‌نشین و پدری غنایی بود و سال 2009 در قالب هیات کمک‌رسانی به غزه از انگلیس خارج شده است.

واشنگتن پست گزارش داد که یک مقام‌ اطلاعاتی آمریکا سفر وی به سوریه را تایید کرده است. خبرگزاری رویترز صحت این گزارش‌ها را تایید نکرده است.

کد خبر 324424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha