همشهری آنلاین: علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ابراز امیدواری کرد فیلم‌هایی که با حمایت فارابی تولید شده اما به جشنواره فیلم فجر راه نیافتند در زمان اکران حمایت شوند.

علیرضا تابش

به گزارش ایسکانیوز؛ علیرضا تابش با اشاره به فیلم‌‏هایی که در جشنواره امسال با حمایت فارابی ساخته شده ‏اند، گفت: نفس و امکان مینا دو فیلمی هستند که بنیاد سینمایی فارابی در تولید آنها مشارکت داشته و ۱۷ فیلم دیگر نیز که در جشنوار به نمایش درآمدند با تخصیص وام از سوی بنیاد سینمایی فارابی تولید شده اند.

وی درباره کیفیت فیلم های بخش نگاه نو تأکید کرد: فیلمسازان فیلم اولی، فیلم‏های قابل توجهی تولید کرده‏اند، بعضی از فیلم‏های نگاه نو جسورانه هستند و این موضوع نوید ورود نسل جدیدی از فیلمسازان به سینمای حرفه‏ای ایران را می‏‌دهد.

تابش درباره ادامه حمایت‏های فارابی از فیلم اولی‏ها در سال آینده یادآور شد: حمایت از فیلم اولی‏ها توسط بنیاد فارابی در سال آینده جزء سیاست‏های سازمان سینمایی است، گفتگوهایی را با دوستان در سازمان سینمایی و دیگر همکاران در فارابی انجام داده ایم و سیاست‏های سال ۹۵ فارابی را برای حمایت‏هایی که قرار است انجام دهد مورد بررسی قرار داده‏ایم، امیدوارم سال آینده بنیاد فارابی بتواند فیلم اولی ها و سایر فیلمسازان را حمایت کند.

علیرضا تابش ضمن اشاره به الویت‏های فارابی در سال آینده تأکید کرد: یکی از الویت‏های حمایتی فارابی در سال ۹۵ پرداختن به ژانرهای مهجور است امیدوارم با تدبیری که امسال اندیشیده شد، سال آینده شاهد تولیدات بیشتری در سینمای کودک و نوجوان باشیم، درخصوص ژانرهای دیگر نیز سعی بر این است تا ژانرهایی که در سینمای ایران کمتر به آنها پرداخته می شود را در الویت حمایت قرار دهیم و در حوزه فیلمنامه‏های طنز، خانوادگی و ارزشی بیشتر سرمایه‏‌گذاری شود.

وی درباره حمایت فارابی از فیلم هایی که با مشارکت این بنیاد ساخته شده اما به جشنواره راه پیدا نکرده‌اند، گفت: یکی از نکاتی که نشان می دهد، فارابی و سایر قسمت های سازمان سینمایی در آرا هیات انتخاب دخالت نکردند، فیلم «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی زاده است. به دلیل شایستگی‏ هایی که در این فیلم و مضمون آن وجود دارد بعد از اعلام آرا هیأت انتخاب، با دبیر جشنواره صحبت کردیم که اگر امکان دارد با تعریف مکانیزمی، تعداد بیشتری از فیلم ها به جشنواره راه پیدا کنند اما متأسفانه این پیشنهاد عملی نشد چون قرار بود که دبیر جشنواره و ستاد جشنواره از آیین‏ نامه ‏ایی که داشتند عدول نکنند، البته فارابی برای این پیشنهاد توجیه فنی داشت تا آثاری که شایستگی دارند در جشنواره امسال دیده شوند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: فارابی در کنار این فیلم به عنوان یک بنیاد سینمایی که در کنار سینماگران است ایستاده و تا جایی که در توان‏مان باشد از این فیلم ارزشمند در اکران و حضور بین‌المللی حمایت می‏‌کنیم.

علیرضا تابش درباره حضور مردم در جشنواره امسال گفت: حضور مردم در کنار جشنواره بسیار پرشور است، با توجه به فیلم هایی که در جشنواره امسال به نمایش درآمدند و استقبال مردم، امیدها برای یک اکران بسیار خوب در سال آینده افزایش یافته است. امیدوارم سال آینده چند سالن سینمایی جدید در تهران و کلان شهرها افتتاح شود تا مردم بتوانند فیلم ها را با کیفیت بهتری تماشا کنند.

کد خبر 324483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha